رمان پرفروش "رمز داوینچی" اثر دَن براون به روی صحنه تئاتر می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: قرار است نمایشنامه "رمز داوینچی" برای نخستین بار در تور بریتانیا در روز ۳ آوریل ۲۰۲۱ روی صحنه تئاتر چرچیل در شهر براملی برود.

به گزارش ایران‌آرت، این نمایشنامه، داستان پرفسور رابرت لَنگدون و همکار رمزنگارش سوفی نِوو است که وارد ماجرای تحقیق در مورد قتل بیرحمانه مدیر موزه لوور می‌شوند و با حل یک رشته معمای پیچیده، پرده از یک توطئه عظیم برمی‌دارند.

به نقل از ایندیپندنت، "رمز داوینچی" با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان، در مقام پرفروش‌ترین رمان قرن بیست و یکم قرار دارد. بر اساس این رمان در سال ۲۰۰۶ با شرکت تام هنکس و ادری توُتو، فیلمی نیز ساخته شد.

مولف این رمان می‌گوید: "بسیار خوشوقتم که رمز داوینچی برای صحنه تئاتر اقتباس شده، و هیجان زده‌ام که می‌بینم توانایی قابلیت‌های تئاتر زنده، به این داستان رونق بیشتری می‌دهد."

وی می‌افزاید: "تیم تولید اقتباس تئاتری رمز داوینچی به محتوای کتاب وفادار بوده‌اند، اما همچنین عناصر تازه‌ای برای تماشاچیان دارند که آن را بی‌تردید نمایشنامه‌ای دلهره‌آور و نیرومند، و شو بسیار سرگرم کننده‌ای می‌کند."

اقتباس "رمز داوینچی" برای صحنه تئاتر توسط ریچل وَگ استاف و دانکن اِیبِل انجام شده است و کارگردانی آن برعهده لوک شِپِرد است که اخیرا موزیکال "... و ژولیت" را در لندن کارگردانی کرده است.

شپرد می‌گوید: "اقتباس رمز داوینچی برای صحنه تئاتر نشان از یک داستان دلهره‌آور مملو از قابلیت‌های تئاتری دارد. پر است از حدس و هیجان و اتفاقات غیرمنتظره."

وی اضافه می‌کند: "اقتباس ریچل وگ استاف و دانکن ایبل صفحات کتاب برمی‌گذرد و تخیل تماشاچی را به نهایت می‌کشاند. نتیجه آن، خلق نمایشنامه‌ای است که داستانسرایی پرحرکت در تئاتر در محور آن قرار می‌گیرد و تماشاچی را در مرکز این معمای پرهیجان می‌گذارد."