مدیر تالار مولوی با تشریح اقدامات این تماشاخانه برای دو سالن خود جهت اجرای تئاتر گفت: در کنار شیوه‌نامه ابلاغی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشاوره مرکز بهداشت دانشگاه تهران برای افزایش ضریب اطمینان خاطر مخاطبان بهره بردیم.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین حریری گفت: بعد از ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر آغاز فعالیت سالن‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری و هماهنگی با دانشگاه تهران، از ابتدای تیرماه در سالن کوچک تالار مولوی فعالیت خود را با جدیت آغاز کردیم.

آغاز با ابر شلوار پوش؛ ادامه با نمایش و همیشه بهار... و پنهان‌خانه پنج‌در

مدیر مرکز تئاتر مولوی با اشاره به اینکه در گام نخست در سالن کوچک این تماشاخانه نمایش ابر شلوارپوش به کارگردانی امیر اخوان به صحنه می‌رود درباره اجرای دیگر نمایش‌ها افزود: همچنین دو نمایش پنهان‌خانه پنج‌در به کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه و نمایش و همیشه بهار... اثر مهیار جوادی‌ها که پیش‌تر به دلیل شیوع ویروس کرونا اجراهایشان متوقف شده بود اجرای خود را از سر می‌گیرند.

شیوه‌نامه تکمیلی مرکز تئاتر مولوی

حریری با اشاره به اینکه شیوه‌نامه بازگشایی سالن‌های نمایشی که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشاخانه‌ها ابلاغ شده بود، گفت: در راستای سیاست‌های تالار مولوی و رعایت هرچه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تلاش کردیم تا با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه تهران شیوه‌نامه‌ای تکمیلی در حوزه بهداشت اجرا را در این تماشاخانه تدوین و ابلاغ کنیم.

وی افزود: مسائلی مانند ضدعفونی کردن سالن‌ها و صندلی‌ها، تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای همکاران در مرکز تئاتر مولوی و همچنین مخاطبانی که به این تماشاخانه مراجعه می‌کنند از جمله مواردی است که در تدوین شیوه‌نامه تکمیلی با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه تهران مورد توجه قرار گرفته است.

ویروس کرونا در تعاملات زندگی روزمره در کمین است

مدیر تالار مولوی تأکید کرد: همچنین تمام هدف و تلاش خود را در تدوین شیوه‌نامه تکمیلی این تماشاخانه و ارائه آن به گروه‌های نمایشی بر این مساله استوار کردیم تا شرایط بهداشتی و همچنین میزبانی از مخاطبان را به گونه‌ای رقم بزنیم که کمترین مخاطره را در مواجهه با آغاز فعالیت ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اما نمی‌توان از این واقعیت به سادگی عبور کرد که حتی در ساده‌ترین فعالیت‌های روزانه ما و در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی نیز خطرپذیری ابتلا به این ویروس می‌تواند به عنوان اصلی همیشه همراه وجود داشته باشد و تنها باید امیدوار باشیم تا با همکاری مسئولان و به‌ویژه کادر پزشکان و درمان کشور که صادقانه، خالصانه و عاشقانه در مسیر مبارزه با این ویروس قرار دارند در فاصله زمانی کوتاه شاهد کاهش ضریب این بیماری در کشور باشیم و بتوانیم به‌واسطه همین اخبار خوب آرام آرام زمینه جلب اعتماد برای حضور مخاطبان در سالن‌های نمایشی سراسر کشور را فراهم کنیم.

بندهای تکمیلی شیوه‌نامه مرکز تئاتر مولوی

حریری درباره بندهای تکمیلی در راستای شیوه‌نامه تالار مولوی، گفت: یکی از این موارد ضدعفونی کردن تمامی وسایل و امکاناتی است که در مجموعه تالار مولوی علاوه بر سالن‌ها و صندلی‌ها ممکن است که مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد. این کار به شکل روزمره پیش و پس از اجرا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادمه داد: همچنین تمامی همکاران مجهز به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده هستند و عده‌ای دیگر از همکاران نیز با حضور مخاطبان در تماشاخانه مولوی تب سنجی را برعهده دارند. همچنین تلاش می‌کنیم که با رعایت فاصله اجتماعی کمترین میزان تجمع و تماس را میان مخاطبان به حداقل رسانیم.

اجرای فاصله‌گذاری هوشمند در فروش بلیت

حریری تاکید کرد: تماشاخانه مولوی نیز مانند دیگر تماشاخانه‌ها از ظرفیت ۵۰ درصد خود برای میزبانی از مخاطبان طبق دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تعامل با سامانه فروش بلیت تلاش کردیم تا فرآیندی را مهیا سازیم که مخاطبان بعد از رزرو یک یا چند صندلی مدنظرشان، خود سامانه به شکل خودکار صندلی‌های مجاور صندلی‌های خریداری‌شده را قفل کند، تا به این واسطه شاهد اجرای فاصله‌گذاری هوشمند در هنگام خرید بلیت باشیم. 


منبع: خبرگزاری ایرنا