دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ابراز امیدواری کرد، جشنواره تئاتر فجر با توجه به نفس خود و در شرایط کرونایی کشور آبرومند برگزار شود.

پایگاه خبری تئاتر: حسین مسافر آستانه که با حکم قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر منصوب شده است درباره انتخاب خود با توجه به سابقه دبیری دوره‌های 24 و 27 این رویداد بیان کرد: واقعیت این است که خود من هنوز از این حکم غافلگیر هستم چون زمان زیادی نمی‌گذرد که با آقای آشنا صحبت کردم و اگر هر کسی جز ایشان بود، قاطعانه جواب رد می‌دادم ولی به دلیل احترام ویژه‌ای که برای ایشان قائل هستم، در نهایت این اتفاق افتاد.

او درباره شرایط ویژه‌ای که امسال در کشور به دلیل شیوع کرونا حاکم است، گفت: در این دوره بخاطر کرونا شرایط خاصی داریم که تا به حال تجربه نشده؛ شرایطی که فقط ملی و منطقه‌ای نیست بلکه بین‌المللی است و در عین حال بسیار حساس، خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است. براین اساس نیاز است که شرایط را بسنجیم که البته آن‌ها هم تابع شرایط دیگری با نظر سازمان‌های بهداشتی است. با این حال امیدوارم جشنواره با توجه به نفس آن، آبرومند برگزار شود.

مسافرآستانه با تاکید بر بررسی‌ها و مطالعاتی که برای چکونگی برگزاری جشنواره باید انجام شود درباره اینکه آیا برای این دوره در تصمیمی‌گیری‌های خود انعطاف‌پذیری خواهد داشت تا بنا به شرایط بخش‌هایی از این رویداد تغییر کند؟ گفت: من اگر به نتیجه برسم که چه کاری برای جشنواره خوب است قطعا آن را انجام می‌دهم، کمااینکه اگر دوره‌های قبلی دبیری مرا بررسی کنید، مشخص است که نسبت به دوره‌های قبل‌تر همه چیز را تغییر دادم.


منبع: خبرگزاری ایسنا