همه بازیگران هالیوودی در حرفه خود نقشی خاص را بازی کردند که پایه گذار شهرت کنونی آنها شد.

پایگاه خبری تئاتر: ممکن است فکر کنید فیلم «تایتانیک» اثری بود که لئوناردو دی کاپریو را مشهور کرد، اما در واقع فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» پایه گذار شهرت او در هالیوود شد؛ بروس ویلیس هم که تمایلی برای بازی در فیلم‌های ژانر اکشن نداشت، با فیلم «جان سخت» شناخته شد.


در ادامه با آثاری آشنا می شویم که بازیگران هالیوود را به جهان شناساندند:

کریستین دانست

او برای نقش آفرینی در شخصیت کلودیا در فیلم سینمایی «مصاحبه با خون آشام» توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. دانست در این فیلم در کنار افرادی مثل برد پیت و تام کروز بازی کرد و به کمک آن‌ها توانست ستاره معروفی شود. او همچنین برای این نقش نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

بروس ویلیس


ایفای نقش جان مک کلین توسط بازیگران معروف زیادی رد شد؛ چرا که در زمان ساخت آن، فیلم‌های اکشن چندان مورد استقبال واقع نمی‌شدند. زمانی که این پیشنهاد به ویلیس ارائه شد او در ابتدا مخالف بود، اما نتیجه گیشه برای او یک معجزه بود. به تدریج مهارت‌های او باعث شد که به ستاره فیلم‌های اکشن تبدیل شود.

برد پیت


پیت با نقش آفرینی در فیلم سینمایی «تلما و لوئیز» بسیار موفق بود و در سال ۱۹۹۱ که این فیلم منتشر شد، صحبت‌های زیادی از برد پیت در بین سینمارو‌ها مطرح شد. امروز هم او با بازی در فیلم‌هایی مثل «هفت»، «کالیفرنیا» و «روز و روزگاری در هالیوود» به عنوان یکی از معروف‌ترین چهره‌های سینمای جهان شناخته می‌شود.

لئوناردو دی کاپریو


با این وجود که فیلم سینمایی «تایتانیک» نقش مهمی در شهرت لئوناردو داشت، اما بازی او در فیلم سینمایی «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» در نقش کسی که مشکل ذهنی دارد، نامش را بر سر زبان ها انداخت و توسط مخاطبان و منتقدان زیادی تحسین شد. این فیلم سینمایی نخستین نامزدی اسکار لئوناردو دی کاپریو را رقم زد.

کری آن ماس


او با نقش آفرینی در مجموعه فیلم‌های سینمایی ماتریکس به شهرت رسید. نقشی که مجبور شد برایش ۳ بار تست فیزیکی بدهد و مهارت‌های آکروباتیک را کسب کند. این فیلم باعث شد فرصت‌های ایده آل زیادی در آینده کاری وی به وجود بیاید که منجر به دریافت چندین جایزه برایش شد.

جیک جیلنهال


او با بازی در فیلم سینمایی دانی دارکو به موفقیت و شهرت دست پیدا کرد. این فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های است که هرکسی باید ببیند، چرا که کارگردان در آن مضامینی علمی - تخیلی و روانشناختی و مهیج را ترکیب کرده است.

جیدن اسمیت


«در جست و جوی خوشبختی» یکی از فیلم‌های تحسین شده است که ویل اسمیت به همراه پسرش، جیدن اسمیت، در آن نقش آفرینی کردند. او در این فیلم نقش پسر پنج ساله ویل اسمیت را بازی می‌کرد که با تحمل سختی‌ها در تلاش هستند، پایان خوشی را در زندگی خود رقم بزنند.

کیت هرینگتون
شخصیت جان اسنو با بازی کیت هرینگتون در بین طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» بیش از هر شخصیت دیگری در این سریال در ذهن مانده است. هرچند که فصل آخر این سریال با نظرات مثبتی همراه نشد؛ اما این نقش شهرت جهانی به هرینگتون داد. البته بعد از آن مجبور شد در جلسات روان درمانی شرکت و اضطرابی که در درونش به وجود آمده بود را درمان کند.

جودی فاستر


مثل هر بازیگر دیگری در زمان کودکی، فاستر نیز برای رسیدن به موفقیت مشکلات زیادی داشت؛ اما وقتی در فیلم سینمایی «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی بازی کرد همه چیز عوض شد. بازی در این فیلم برای وی ریسک بالایی داشت چرا که باید نقش شخصیتی را بازی می‌کرد که دو برابر خودش سن داشت.