کیوان کریمی در گفت‌وگو با مجله معتبر سینمایی «ورایتی» Variety گفت: فیلم من در مورد جستجویی برای امید است و امیدی که گم شده است، در واقع فیلم‌های من به دنبال این امید می‌گردند.

پایگاه خبری تئاتر: «اِ مِزا» Ed Meza در مجله معتبر سینمایی «ورایتی» Variety در موضوعی با تیتر «برنامه La Fabrique و آینده سینمای جهان» به 10 پروژه نهایی بخش La Fabrique du Cinema در هفتاد و سومين دوره جشنواره بين‌‌المللی فیلم کن فرانسه در سال 2020 پرداخته و آنها را به مخاطبان جهانی خود معرفی کرده است. 

در ابتدای مطلب مجله سینمایی «ورایتی» آمده است: در میان این 10 پروژه، دو پروژه توجه جهانی را به خود جلب کرده‌اند؛ کارگردانان آنها سینماگران شناخته شده‌ای در دنیا هستند، که کیوان کریمی با پروژه سینمایی «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟»  Do you know anything about Omid? یکی از آنها است. بعد از ساخت مستند بلند «نوشتن بر شهر» Writing on the City و فيلم سینمایی «طبل» Drum در سال 2012 و چندین سال فیلم نساختن، «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» نخستین اثر این سینماگر است که در مورد خانواده‌ای در بعد از انقلاب است که به دنبال فرزندشان می‌گردند. این پروژه، هم اکنون در مرحله جذب سرمایه قرار دارد و شرکت‌های جهانی فیلم، قرار است بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.  

در بخش دیگری از گزارش مجله «ورایتی» آمده است: پروژه‌هایی که در بخش La Fabrique du Cinema انتخاب شده‌اند؛ آثاری هستند که کارگردانان آنها استعدادهای چهارگوشه دنیا به شمار می‌روند که در جشنواره بين‌‌المللی فیلم کن فرانسه برای آینده سینما معرفی‌ شدند.

در ادامه این گزارش، مجله «ورایتی» با کیوان کریمی به گفت‌وگو پرداخته است، وی در مورد «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» می‌گوید: فیلم من در مورد جستجویی برای امید است و امیدی که گم شده است و فیلم‌های من به دنبال این امید می‌گردند. پس می‌توان نتیجه گرفت که «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» به نوعی در مورد تاریخ ایران، امیدوارانه است.   

کریمی در ادامه سخنان خود گفت: فیلمنامه این فیلم را در مورد دوره خاصی از تاریخ ایران نوشتم، به دلیل اینکه خاطره جمعی همه ما در مورد گذشته و حال است که بایستی همیشه آن را به یاد بیاوریم و در مورد آن مقاومت کنیم؛ برای اینکه این خاطرات را از دست ندهیم.   

در بخش دیگری از گزارش مجله «ورایتی» ذکر شده است: این 10 پروژه که توسط بخش La Fabrique du Cinema و «انستیتو فرانسه» برای ارائه و معرفی در بازار آنلاین هفتاد و سومين دوره جشنواره بين‌‌المللی فیلم کن فرانسه انتخاب شده‌اند؛ رنج مختلفی از تمام موضوعات اعم از؛ جنگ، نابرابری جنسیتی، فشارهای خارجی، نابرابری نژادی و حتی در مورد دوران پس از استعمار است و به همین دلیل، این 10 کارگردان هر کدام از گوشه‌هایی در این جهان، از جمله؛ آفریقا، خاورمیانه، شرق، آمریکای جنوبی و شرق اروپا حضور پیدا کرده‌اند. 

همچنین «جیوفری مِکناب» Geoffrey Macnab در سایت و مجله «آکادمی فیلم اروپا» European Film Academy در مورد «سینمای ایران» با تعدادی از سینماگران ایرانی گفت‌وگوکرده و در مقدمه این مطلب، به «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی پرداخته است و در ادامه، با این کارگردان مستقل ایرانی به گفت‌وگو پرداخته است.