نقدهای به نتفلیکس این بار یک نویسنده و کارگردان کم سروصدا را عصبانی کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: با اوج‌گیری بیماری کویید 19 سینماها بسته شدند و این تعطیلی و زیان سنگین ناشی از آن باعث شد تا شبکه نمایش خانگی در جای جای جهان به رونق بی‌سابقه‌ای برسند؛ مخاطبینی که در منزل به تماشای فیلم‌های سینمایی از طریق VODها می‌پرداختند و سینماها حسرت دیدار آنها را در سالن‌های خود داشتند.

این موضوع باعث شد تا در کنار بازار سکه این رسانه‌های نوین هنری و سرگرمی، نقدهای به آن نسبت به قبل بیشتر شود و بار دیگر شاهد صحبت‌های هنرمندانی باشیم که معتقد بودند این VODهستند که باعث شدند تا سینماها ضربه سنگینی بخورند و رو به نابودی بروند. چهره‌ای مانند اسپیلبرگ از جمله منتقدانی بود که نسبت به نتفلیکس انتقاداتی را بیان کرد.

اما فقط منتقدین نبودند که درباره نتفلیکس صحبت کردند زیرا این کمپانی بزرگ طرفداران بسیار زیادی را هم دارد.

به تازگی یکی از نویسندگان و کارگردانان سینمای هالیوود که کم‌کارتر از دیگر هم‌صنفان خود در عرصه سینما و تلویزیون است وارد این گود شده و به نقدِ انتقاداتی پرداخته که علیه این شبکه بیان شده است. چارلی کافمن می‌گوید که این نتفلیکس نیست که سینما را نابود کرده است بلکه عامل نابودی سینما استودیوهای سینمایی‌اند.

او در مصاحبه‌ای گفته است که «می‌توانستم دست به کارهای احمقانه و تجربی بزنم، اما در صنعت فیلمسازی تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته است، و این تغییرات حدود سال 2008 آغاز شد وقتی که استودیوها از تولید فیلم [با بودجه‌ متوسط] دست کشیدند و به سراغ تولید فیلم‌های پرخرج رفتند. جذابیت نتفلیکس برای فیلمسازان در این است که جای دیگری برای تولید آن‌ فیلم‌ها وجود ندارد. وقتی می‌گویند نت‌فلیکس سینما را نابود کرده خشمگین می‌شوم؛ این‌طور نیست، سینما سینما را نابود کرد، استودیوها سینما را نابود کردند، و این عین حقیقت است.»

در هفته‌های قبل تولیدات سینمایی توسط استودیوها و همین‌طور اکران فیلم‌های سینمایی چندین بار از سر گرفته شد و بار دیگر به دلیل شیوع کرونا لغو شد. اما در این مدت نتفلیکس ضمن نمایش فیلم‌های گوناگون در تولید نیز جزو پیشتازان بوده است. در توضیح این مطلب باید اضافه کرد که استودیوهای سینمایی در صورت تولید باید فیلم خود را در سینماهایی اکران کنند که معلوم نیست چه زمانی به طور منظم و گسترده بازگشایی می‌شوند اما نتفلیکس با اکران فیلم‌ها در رسانه اینترنتی خود نگران خرج و بازگشت هزینه‌ها چندان نیست و از این نظر چه در تولید و چه در نمایش از استودیوها و سالن‌های سینما جلوتر است.