ریدلی اسکات و کوین مک‌دونالد با هم فیلمی مستند برای یوتیوب می‌سازند.

پایگاه خبری تئاتر:  ۱۰ سال پس از ساخته شدن فیلم «زندگی در یک روز»، حالا یوتیوب دستور داده تا دنباله‌ای بر فیلم اصلی با همکاری ریدلی اسکات به عنوان تهیه کننده و کوین مک‌دونالد به عنوان کارگردان ساخته شود.

این یک مستند جدید است که صدها ویدیو از سوی کاربران را در یک روز جمع می‌کند.

این فیلم با عنوان «زندگی در یک روز ۲۰۲۰» قرار است در جشنواره ساندنس سال آینده برای اولین بار اکران شود و در یوتیوب در سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار بگیرد.

این پروژه یکی از نخستین عناوینی است که برای ساندنس ۲۰۲۱ تایید شده است. این در حالی است که جشنواره ساندنس معمولاً تا اوایل ماه دسامبر فیلم‌های منتخبش را معرفی نمی‌کند.

این فیلم از ویویدکلیپ‌هایی که مردم در روز شنبه ۲۵ جولای ۲۰۲۰(۴ مرداد) از سراسر جهان می‌گیرند و داستان یک روز از زمین را روایت می‌کند، ساخته می‌شود.

مک‌دونالد در این باره گفت که ساختن فیلم اصلی «زندگی در یک روز» یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی بود که او در طول زندگی‌اش انجام داده و تجربه‌ای بود که چشمش را به روی بسیاری چیزها باز کرد. وی افزود: هیجان زده هستم که ۱۰ سال پس از آن کار، داریم «زندگی در یک روز ۲۰۲۰» را می‌سازیم. در این دوره، چقدر تغییر کرده‌ایم؟ رابطه مان با فیلمبرداری از تغییرات خودمان چقدر تغییر کرده است؟ و در این نقطه عطف فوق‌العاده در تاریخ به چه چیزهایی در آینده امیدواریم؟

همه فیلم‌هایی که از مردم دریافت می‌شود باید در روز ۲۵ جولای فیلمبرداری شده باشد و تا ۲ آگوست (۱۲ مرداد) فرصت هست تا این فیلم‌ها ارسال شود. همه افرادی که در فیلم‌ها حضور دارند، حتی مردم عادی باید فرم‌های اجازه انتشار را امضا کرده باشند.

پس از آنکه زمان ارسال به پایان رسید، تیمی ۳۰ نفره در سراسر جهان به بررسی و ترجمه فیلم‌های ارسال شده می‌پردازند و سه ویراستار اصلی شامل ام‌دامیری آانکمی از «داستان آبی»، سم رایس-ادواردز از «ویتنی» و ان‌سی آسوکو از «سفیران جز» این کار را بررسی می‌کنند.

فیلم اصلی با عنوان «زندگی در یک روز» به مناسبت پنجمین سال فعالیت یوتیوب دربرگیرنده ویدیوهایی از ۲۴ جولای ۲۰۱۰ بود. برای تهیه آن فیلم ۸۰ هزار نفر فیلم فرستادند و فیلم در جشنواره ساندنس ۲۰۱۱ به نمایش درآمد و سپس در سینماهای سراسر جهان اکران شد. آن فیلم بیش از ۱۶ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است.