در روزی که شاید برخی گمان بر تعطیلی سینماها می‌بردند مردم استقبال جالبی از آثار روی پرده کردند و تاکنون ۵ هزار و ۴۲۸ بلیت‌ در سینماها فروخته شده است.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که در ساعات پایانی روز گذشته دوشنبه ۲۳ تیرماه در پی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بسیاری از مراکز فرهنگی از جمله سینما و سالن‌های تئاتر باید یک هفته تعطیل می‌شد، اما ظهر امروز سه شنبه ۲۴ تیرماه روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استانداری‌ها تفویض اختیار شده است.

در پی این اعلام نظر مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی نیز از بازبودن سینماها و انجام بلیت فروشی در درگاه‌های اینترنتی خبر داد.

در این شرایط شاید مهمترین سوالی که به اذهان متبادر می‌شود این است که حالا در این روز که برخی احساس می کردند سینماها تعطیل است واقعا مردم چقدر از گیشه سینماها استقبال کرده‌اند.

بنا بر آخرین آمار سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) که البته تقریبا هر چند دقیقه یک بار به روز می‌شود و میزان فروش بلیت‌ها نیز به تبع آن تغییر می‌کند اما تا زمان تنظیم این گزارش یعنی حوالی ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۴ تیرماه استقبال از فروش فیلم‌ها به نظر خوب می‌آید.

در حال حاضر ۲۱۶ سالن در ۹۰ سینمای کشور با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی فعال هستند که امروز ۵ هزار و ۴۲۸ بلیت‌ به فروش رفته است و در واقع با توجه به شرایط امروز باید گفت که استقبال مخاطبان نسبتا خوب بوده است.

میزان قیمت این بلیت‌ها با توجه به نیم بها بودن روز سه شنبه نیز ۵۴۰ میلیون و ۱۸۷ هزار ریال است.

اما همچنان استقبال مردم از فیلم سینمایی شنای پروانه بالاست و این فیلم در صدر پرفروش‌های امروز قرار دارد و بعد از آن نیز خوب بد جلف ۲ در رده دوم و با اختلاف تقریبا نصف فروش از فیلم اول جای گرفته است.

اما سه فیلم جهان با من برقص، یادم تو را فراموش و عطر داغ نیز به ترتیب در رده سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.