علیرضا گودرزی بازیگر دوران نوجوانی جهان پهلوان «غلامرضا تختی» در فیلم «تختی» که دارای عناوین مختلف جهانی در کشتی است این روزها شرایط سختی را دارد و هنوز بیکار است.

پایگاه خبری تئاتر: «علیرضا گودرزی» آزادکار ۲۳ ساله به همراه پدر و مادر و ۲ خواهر خود از ۲ سال پیش پاکدشت را ترک و در باقرشهر شهرستان ری زندگی می‌کنند. او مدال طلای پیکارهای نوجوانان سال ۲۰۱۴ جهان در اسلواکی، نقره رقابت‌های جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ برزیل و برنز پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۶ آسیا را در کارنامه دارد.

علیرضا به واسطه شباهتی که به جهان پهلوان «غلامرضا تختی» دارد مورد توجه عوامل سازنده فیلم تختی قرار گرفت و به توجه به آنکه خود از قهرمانان کشتی بود، خیلی سریع مورد پذیرش قرار گرفت و در فیلم بازی کرد.

گودرزی در این خصوص می‌گوید: «محمد طلایی» سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد جوانان و «صادق گودرزی» از مربیان سازنده کشتی و دارنده مدال نقره المپیک، معرف من برای بازی در این فیلم بودند. چهره من شبیه آقا تختی بود و من را معرفی کردند و از سوی عوامل سازنده بدون آنکه از من امتحانی گرفته شود خیلی سریع در فیلم بازی کردم. البته در این راه تهیه کننده فیلم «سعید ملکان» خیلی به من کمک کرد.

وی اظهار داشت: از اینکه می‌توانستم در یک فیلم آن هم در نقش جهان پهلوان تختی بازی کنم خیلی خوشحال بودم و بعد از تماشای فیلم نیز در پوست خود نمی‌گنجیدم البته افرادی هم بودند که من را تشویق می‌کردند و برخی نیز که نمی‌شناختم در فضای مجازی از حضور من در فیلم ناراحت بودند و ناسزا می‌گفتند.

این ملی‌پوش کشتی در رده‌های سنی پایه یادآور شد: حضور در فیلم و نقش جهان پهلوان تختی باعث افتخار و به نوعی در زندگی من نیز تاثیرگذار بود و بعد از آن سعی کردم که راه و روش و منش آقا تختی را ادامه دهم. بعد از بازی در این فیلم به نوعی مردم نیز از من توقع دارند، بنابراین فکر می‌کنم از این به بعد راه سختی را برای آنکه بتوانم مانند آقا تختی باشم در پیش دارم.

وی همچنین ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ و بعد از پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در پدافند هوایی مشغول سربازی شدم و هر ۲ روز درمیان در قسمت پاسداری بودم و وقتی از پادگان برمی‌گشتم به اردو می‌رفتم و تمرین می‌کردم. تمرینات کشتی را تا سال ۲۰۱۷ با جدیت دنبال می‌کردم اما بعد از آن و به دلیل بیکاری و مشکلاتی که وجود داشت از کشتی دلسرد شده و به دنبال شغلی هستم که بتوانم کمک خرج خانواده باشم.

گودرزی گفت: پدرم کارگر روز مزد است و هر روز صبح به میدان می‌رود و اگر کاری باشد یا نباشد که بستگی به آن روز دارد. البته اکنون نیز شرایط کرونا موجب بروز مشکلاتی برای بیشتر کارگران به خصوص کارگران روز مزد شده است.

دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ادامه داد: بعد از خدمت سربازی دیگر نمی‌خواستم به نوعی سربار خانواده باشم و دوست دارم شغلی داشته باشم و بتوانم به خانواده نیز کمک کنم. متاسفانه طی این مدت کاری نتوانستم انجام دهم و شغلی برای خود پیدا کنم.

وی در پاسخ به این سووال که بعد از فیلم تختی پیشنهاد دیگری برای بازی در فیلم نداشتی، گفت: بعد از آن دیگر پیشنهادی نداشتم و البته اکنون به واسطه شیوع ویروس کرونا شرایط ساخت فیلم سخت شده است.

گودرزی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه طی این مدت با «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون و یا وزیر ورزش یا معاونین وزیر ورزش دیداری و گفت و گویی داشته، گفت: خیر هنوز با آنان دیداری نداشتم و قصد دارم برای مطرح کردن مشکلاتم نزد آنان بروم.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی و بیکاری، کشتی که بخشی از زندگی من بود را باید کنار بگذارم که خیلی برایم سخت است. امیدوارم که مسوولان بتوانند کمکم کنند تا شغلی داشته باشم و بتوانم به کشتی ادامه دهم. من هنوز تقریبا در اول راه هستم و می‌توانم موفقیت‌های زیادی در کشتی کسب کنم.

این آزادکار جوان در خصوص اینکه آیا مسوولان شهر پاکدشت یا باقرشهر نیز نتوانستند در بخش‌های مختلف اداری مانند شهرداری یا آتشنشانی کاری برایت انجام دهند؟ گفت: برای اشتغال به کار شدن در ارگان‌ها باید آشنا داشته باشیم که من کسی را ندارم که من را معرفی کند.


منبع: خبرگزاری ایرنا