احمد خوش‌نیت تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «حبسی» از حضور این اثر در جشنواره محیط زیست ترکیه و جشنواره لینک انگلستان خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حضور انیمیشن «حبسی» (LOCKED) از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خوش‌نیت در ۲ جشنواره بین‌المللی حضور دارد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم محیط زیست کشور ترکیه میزبان انیمیشن «حبسی» است اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران آثار به تعویق افتاده است. همچنین این انیمیشن در چهارمین جشنواره بین‌المللی لینک انگلستان حضور دارد. جشنواره لینک در سال جاری از میان ۳۹۱۱ اثر دریافتی از ۱۲۲ کشور جهان، تنها ۵۴ اثر را به عنوان آثار برتر برگزیده که قرار است به دلیل شیوع ویروس کرونا آنها را به صورت آنلاین و به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴ جولای مصادف با جمعه ۳ مرداد ماه به نمایش در آورد.

«حبسی» (LOCKED) داستان انسانی است محبوس در دنیای ظلمت که برای رسیدن به آزادی، چشم امید به عنایات پیکره‌ای سنگی دوخته که همواره معامله‌ای عجیب با او دارد. بی نتیجه ماندن این معاملات برای انسان سبب می‌شود که در برخورد با پیکره سنگی روشی متفاوت در پیش گیرد.

احمد خوش نیت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه ساخت این انیمیشن گفت: «حبسی» اثری است سورئالیستی و سمبولیستی که از ترکیب درونیات و مطالعات من شکل گرفته است. منابعی چون خواب‌های تکرارشونده دوران نوجوانی و نظریات فرانسیس بی کن (فیلسوف، سیاستمدار، دانشمند، حقوق دان و نویسنده انگلیسی) در مورد بت‌های ذهنی بشر (کتاب ارغنون نو) در شکل‌گیری این اثر دخیل بوده‌اند. به همین خاطر «حبسی» را اثری کاملاً شخصی، فلسفی و روان‌شناسانه در نظر می‌گیرم که مخاطب بزرگسال، متفکر و آشنا به مباحث فلسفی و روانشناسی در سینما توان درک بهتری از آن خواهد داشت.

وی تاکید کرد: انیمیشن «حبسی» که با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده و مدت زمان آن ۱۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه می‌باشد برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، انتخاب و اکران شد.

خوش‌نیت در پایان گفت: این انیمیشن تا به امروز در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری نیز انتخاب شده که از میان آنها می‌توان به جشنواره فیلم‌های محیط زیست کشور ایتالیا، جشنواره فیلم بی کلام کشور مکزیک و جشنواره فیلم «شهر» اشاره کرد. این اثر در اکران بخش رقابتی جشنواره فیلم‌های محیط زیست ایتالیا در ماه ژانویه سال جاری بالاترین آراء از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: احمد خوش‌نیت، مدل‌ساز سه بعدی، انیماتور، فضاسازی و کامپوزیت: داریوش اسکویی، طراح شخصیت‌ها: نوید مسعودنیا، طراح صدا: کامران سحرخیز و زهره علی اکبری، موسیقی: پژمان خلیلی. تینا جامه‌گرمی و علی جعفری‌پویان به عنوان نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن‌سل و پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و گروه کُری شامل اُفیک متوسلیان، شیما حکیمی، محمدرضا صفی و شهرام رکوعی برای ساخت موسیقی حبسی با پژمان خلیلی همکاری داشتند.