مدیر کل اداره هنر‌های نمایشی، دلیل تعطیل نشدن سالن‌های تئاتر در شرایط کرونایی را تشریح کرد.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا مدیر کل اداره هنر‌های نمایشی درباره مبلغ اهدایی سیصد میلیون تومانی به تماشاخانه‌ها گفت:این مبلغ از همین الان قابل پرداخت است و فقط نیاز است که افراد متقاضی به انجمن مراجعه کنند چرا که انجمن شیوه پرداخت خاص خود را دارد.

وی افزود: وام ما بلاعوض است و از بودجه اداره کل هنر‌های نمایشی به ۱۵ سالن تئاتر در تهران پرداخت می‌شود. ان شاء الله به زودی از تماشاخانه های استان‌ها حمایت می کنیم و منتظر دستور وزارت خانه هستیم.

مدیر کل اداره هنر‌های نمایشی در خصوص گلایه برخی از تهیه کنندگان تئاتر نسبت به نبود تماشاگر برای نمایش‌های در حال اجرا و دریافت اجاره سالن تئاتر گفت: تعطیلی تئاتر و یا هر فعالیت فرهنگی دیگر مربوط به ستاد مقابله با کرونا است. بنابراین، هر وقت ستاد مقابله با کرونا دستور تعطیلی بدهد، ما تئاتر را تعطیل می‌کنیم. در غیر این صورت، تئاتر باز است، ما اجباری برای اجرای تئاتر نداریم. نکته بعد، سالن‌های خصوصی است که مانند سایر کسب و کار‌های خصوصی کار خود را انجام می‌دهند، آب، برق و گاز و حقوق نیرو‌های انسانی را دارند، آن‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند که باید حل کنند. اما نکته آخر که وجود دارد،این است که ما همه این‌ها را بر آورد کرده ایم و از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم دولت می شود. منتظر کمک ایشان در روز‌های نزدیک هستیم که مدل و مبلغ حمایت از گروه‌های هنری را اعلام می‌کنند.

آشنا گفت: حمایت‌ها شامل سالن‌های خصوصی، هنرمندان و گروه‌هایی می شود که به اجرا می‌روند. ما اطلاعات این سه گروه را به صورت دقیق برآورد کرده ایم و در اختیار استان‌ها قرار دادیم. منتظر دستور وزیر ارشاد برای حمایت از تئاتر استان ها هستیم،اگر از طریق اداره کل هنر‌های نمایشی باشد ما حمایت می‌کنیم، اگر نهاد دیگری غیر از اداره کل هنرهای نمایشی باشد، مسئولیت اجرای جوانب کار بر عهده خود نهاد مربوطه است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان