سرمایه‌گذار «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند گفت: مخاطب حاضر نیست به سالن‌ها برود چون می‌ترسد که شاید فردی کرونا داشته باشد و در سالن از او بگیرد. مردم جانشان را دوست دارند و به این راحتی به سینما نمی‌روند.

پایگاه خبری تئاتر: سینماهای کشور به رغم فعالیت دوباره طی ماه‌های اخیر  اما بازهم شاهد حداقلی از استقبال مخاطب و رجوع تماشاگران به سالن‌هاست.

در این چندوقت اخیر تنها معدود فیلم‌هایی از سر ناچاری داوطلب اکران عمومی شده‌اند که در این بین بعضی حتی برخلاف تصمیم جدی و قبلی خود دوباره از اکران در سینماها انصراف داده‌اند.

«آنجا همان ساعت» آخرین ساخته سیروس الوند است که با سرمایه‌گذاری هادی قندی، تهیه‌کننده فعال برنامه‌های تلویزیونی ساخته شده و حتی با تصمیم شورای صنفی نمایش، قرار بود اکرانش را طی روزهای اخیر آغاز کند ولی با این وجود همچنان خبری از نمایش عمومی ان نیست.

با فروش کم سینماها چاره را مجددا در اکران آنلاین دیدم

 در همین رابطه قندی، مجری طرح «آنجا همان ساعت» گفت: بله! قرار بود اکران عمومی خود را آغاز کنیم ولی با وضعیت بد فروش سینماها تصمیم‌مان عوض شد. فکر می‌کنم در این شرایط کرونایی و خالی بودن سالن‌ها چاره در اکران آنلاین باشد.

وی افزود: البته ازابتدا و قبل از اینکه سینماها در تیرماه بازگشایی شود، می‌خواستیم فیلم را روانه پلتفرم‌های اینترنتی کنیم اما فکر می‌کردیم که سینما بتواند همچنان جذب مخاطب کند و گیشه داشته باشد ولی فروش فعلی فیلم‌ها واقعا پایین است.

قندی اضافه کرد: مخاطب حاضر نیست به سالن‌ها برود چون می‌ترسد که شاید فردی کرونا داشته باشد و در سالن از او بگیرد. مردم جانشان را دوست دارند و به این راحتی به سینما نمی‌روند.

فیلم برای اکران در سینمای آنلاین تا دو هفته دیگر آماده می‌شود

سرمایه‌گذار «آنجا همان ساعت» درباره حمایت‌های لازم از اکران فیلم‌ها گفت: فعلاً با طرح‌هایی مثل کمک ۶۰ میلیونی برای تبلیغات فیلم‌ها حمایت‌هایی می‌شود اما به زعم من نه با هزینه‌کرد ۶۰ میلیونی بلکه با ۶۰۰ میلیون تومان کمک هم نمی‌توان این مخاطب را به سینما آورد.

وی تأکید کرد: ما همین الان هم می‌دانیم که شاید در اکران انلاین شاهد استقبال عجیبی نباشیم با این وجود مجبوریم فیلم را به طور اینترنتی نمایش دهیم تا بتوانیم شاهد بازگشت سرمایه باشیم و سراغ کارهای دیگری برویم.

قندی همچنین خبر داد که فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» برای اکران در سینمای آنلاین تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد.

گفتنی است؛ «آنجا همان ساعت» فیلمی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیرویس الوند و محصول سال ۱۳۹۷ است. در خلاصه داستان آن آمده است: رعنا معلم مقطع ابتدایی و امیر کارگر کارگاه بلورسازی، زندگی عاشقانه خود را در محله‌ای قدیمی و در حاشیه شهر آغاز کرده‌اند. غافل از آنکه شیطنتی جنون‌آمیز خوشبختی ساده آنها را نشانه رفته است … .

پرویز پرستویی، ماهور الوند، شهرام حقیقت دوست، امیرحسین فتحی، شاهرخ فروتنیان، سعید پیردوست و غیره در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


منبع: خبرگزاری آنا