فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو هم‌زمان با فستیوال توکیو فیلمکس برگزار می‌شود و در حالی که سعی دارد تا فیلم‌ها را به صورت فیزیکی نمایش دهد، اعلام کرده همه چیز به وضعیت بهداشت جهانی بستگی دارد.

پایگاه خبری تئاتر: فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو در سی‌وسومین دوره خود که قرار است بین روزهای سی‌ویکم اکتبر و نهم نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) برگزار شود، شماری از فیلم‌ها را به صورت فیزیکی به نمایش خواهد گذاشت. این فستیوال همچنین با فستیوال توکیو فیلمکس مشارکت می‌کند که معمولاً اواخر نوامبر برگزار می‌شود.

یکی از نمایندگان فستیوال توکیو گفت برنامه‌ریزی برای پخش زنده فیلم‌ها با حضور تماشاگر ممکن است «بسته به وضعیت بهداشت جهانی» تغییر کند. فستیوال می‌خواهد در سالن‌های سینماهای توکیو فیلم‌ها را پخش کند، اما سمپوزیوم‌ها و رخدادهای مباحثه با مهمانان بین‌المللی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

نماینده این فستیوال گفت: «تا این لحظه فکر می‌کنیم دعوت کردن مهمانان از اروپا و آمریکا بسیار سخت خواهد بود. در مورد کشورهای همسایه در آسیا هم هنوز بسته به وضعیت ویروس امکاناتی وجود دارد».

تغییری دیگر در برنامه فستیوال ترکیب سه بخش اصلی آن یعنی رقابتی، آینده آسیایی (فیلم‌های ساخته کارگردانان نوظهور آسیایی) و اسپلش سینمای ژاپن (فیلم‌های مستقل محلی ساخته کارگردانان تازه و قدیمی) است. این سه بخش در بخشی جدید ترکیب می‌شوند که توکیو پرمیر ۲۰۲۰ نام گرفته است. این بخش حدود ۳۰ فیلم از کارگردانان نوظهور و جاافتاده را پخش می‌کند و فقط یک جایزه که جایزه مخاطبان است اهدا می‌کند.

فستیوال توکیو فیلمکس هم که معمولاً مختص فیلم‌های هنری آسیایی و دیگر نقاط دنیاست که در فستیوال‌های بزرگ پاییزی پخش می‌شوند، امسال ۲ هفته زودتر برگزار می‌شود، مدت زمان برگزاری را کم کرده و مقیاس برگزاری را کاهش داده است. این فستیوال حالا هم‌زمان با فستیوال توکیو یعنی بین روزهای سی‌ام اکتبر و پنجم نوامبر برگزار می‌شود و فقط یک بخش رقابتی و مجموعه‌ای از نمایش‌های ویژه خارج از رقابت خواهد داشت.

این ۲ فستیوال اعلام کردند مشارکت جدیدشان مانند همکاری بین فستیوال فیلم کن و دوهفته کارگردانان است و انتظار دارند نتیجه آن تقویت ۲ طرفه صنعت فیلم باشد.

بازار خرید و فروش حقوق رسمی فیلم و تلویزیون فستیوال فیلم توکیو که معمولاً همزمان با فستیوال توکیو برگزار می‌شود، قرار است به صورت فیزیکی برگزار شود اما سمینارها آنلاین خواهند بود.