گاهی برای ساخت فیلم‌های ترسناک از رویداد‌هایی در دنیایی واقعی الهام گرفته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: جنایات در دنیای واقعی همیشه رایج بوده اند و با وجود موارد زیاد در این زمینه مثل گزارش مفقودی افراد یا خودکشی‌های فجیع، محتوای زیادی برای ساخت فیلم‌های ترسناک وجود دارد. گاهی هم فیلم‌های این ژانر از روی تخیل ساخته می‌شوند، اما تعداد بسیار زیادی هستند که روایتگر رویداد‌های ترسناک واقعی اند.

چیزی که فیلم‌های ترسناک بر اساس واقعیت را برای مخاطبان ملموس‌ می‌کند، این است که این ایده در ذهن ببینده شکل می‌گیرد که این اتفاق می‌تواند برای آن‌ها نیز رخ بدهد. ممکن است این بیننده‌ها خودشان را قربانی بعدی یک قاتل یا نفر بعدی که به صورت غیر منتظره گم می‌شود، ببینند.

دنیای واقعی به اندازه خود ترسناک است و وقتی با ایده‌های یک فیلم ترسناک ترکیب می‌شود، جلوه موثرتری به خود می‌گیرد. اینجا ۱۰ فیلمی که بر اساس جنایات واقعی ساخته شده اند را معرفی می‌کنیم:

سکوت بره‌ها


در فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» با یک قاتل سریالی به نام بوفالو بیل طرف هستیم که در واقع یک شخصیت غیر واقعی است؛ اما برای رسیدن به این شخصیت از چندین قاتل سریالی واقعی از جمله اد گین که پوست قربانی‌های خود را می‌کند، استفاده شده است. در شخصیت این فیلم سینمایی نیز چنین چیزی را شاهد هستیم.

کشتار با اره برقی در تگزاس


شخصیت شرور این فیلم سینمایی، صورت چرمی نام داشت و همانند فیلم سکوت بره ها، از اد گین برای خلق آن استفاده شد. شخصیت صورت چرمی به این موضوع معروف بود که اعضای صورت قربانیان خود را تکه تکه می کرد و از آن‌ها برای خود ماسک می‌ساخت. بیشتر تمرکز فیلم روی آخرین قربانی است.

روانی


قاتل سریالی که با نام اد گین معرفی کردیم، تاثیر زیادی در دنیای فیلم‌های ژانر وحشت گذاشته است. فیلم سینمایی «روانی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک هم از این شخصیت و جرم هایش استفاده کرده است. از جرائم دیگری که اد گین مرتکب شده بود، نبش قبر مردگان بود که در فیلم سینمایی هیچکاک هم شخصیت شرور این عمل را مرتکب شده بود.

فانوس دریایی


این فیلم سینمایی بر اساس مفقود شدن رازآلود فردی در فانوس دریایی واقع در جزایر فلانل ساخته شد. در داستان واقعی سه مرد ناپدید می‌شوند و در ادامه تنها یک نامه از سوی یکی از نگهبانان فانوس دریایی پیدا می‌شود. در این نامه صحبت از یک طوفان شدید می‌شود، اما در واقع هیچ اتفاقی آنجا نیفتاده بود. چیزی که در این جزیره اتفاق افتاده، هنوز نامشخص است.

جیغ


در فیلم سینمایی جیغ شاهد شخصیتی با ماسک روح هستیم که قاتل اصلی فیلم است. اولین قسمت از این فیلم سینمایی در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و در آن شاهد روایت داستان یک قاتل واقعی بودیم. دنی رولینگ قاتل سریالی آمریکایی بود که چندین نفر را که بیشتر آن‌ها دانش آموز بودند، در فلوریدا به قتل رساند.

وحشت در آمیتی ویل


در حالی که این فیلم سینمایی به داستانی فراطبیعی مشهور است و با مواردی مثل روح و تسخیر روح آمیخته شده، پایه‌ای بر اساس داستان واقعی دارد. شخصیت‌های این فیلم سینمایی در خانه‌ای ساکن می‌شوند که تاریخ خون باری داشته است.

از جهنم


این فیلم سینمایی داستان یک بازپرس با بازی جانی دپ است که در جست و جوی یک قاتل سریالی به نام جک ریپر است. پرونده واقعی جک ریپر راز‌های زیادی را در خود داشت، هیچکس هنوز نمی داند که تنها یک قاتل وجود داشت یا چندین نفر در این قتل‌ها دخیل بودند. فیلم «از جهنم» از نظر تاریخی دقیق نیست، اما تئوری آن برای ژانر وحشت، مورد پسند مخاطبان است.