فیلم سینمایی «هری پاتر» به تازگی بیشترین میزان فروش روزانه در گیشه چین را به نام خود ثبت کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «هری پاتر و سنگ جادو» در گیشه هفته گذشته چین موفق ظاهر شد و در یک روز ۴.۶ میلیون دلار فروخت.

این رقم در حال حاضر بیشترین میزان فروش روزانه در گیشه چین از زمانی است که سینما‌ها پروسه بازگشایی را آغاز کرده اند. رکورد قبلی دست فیلم سینمایی «میان ستاره ای» کریستوفر نولان بود که هری پاتر توانست این رکورد را با افزایش ۶۶ درصدی فروش از آن خود کند.

در مجموع سینمای کشور چین که چهار جمعه را از زمان بازگشت فیلم‌ها پشت سر گذاشته است، فروشی ۹.۲ میلیون دلاری داشته است. افزایش ظرفیت تماشاگر از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد در برخی از سینما‌ها، باعث این فروش شده است. در حال حاضر در کشور چین بیش از ۸ هزار سینما بازگشایی شده اند.

فیلم چینی «هشتصد» نیز اکران خود را به تازگی آغاز کرده که از حدود ۶ هزار سینمایی که در آن اکران داشته، ۲.۱ میلیون دلار فروخته است. این فیلم قرار بود برای نخستین بار در جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۱۹ نمایش داده شود.

اگر فیلم سینمایی «هری پاتر» بتواند خود را به فروش ۱۶ میلیون دلاری برساند، فروش جهانی خود را به یک میلیارد دلار در گیشه خواهد رساند. در این هفته «پسران بد تا ابد» نیز دوباره اکران شد و ۹۵۰ هزار دلار فروخت تا به جایگاه سوم گیشه چین برسد. «میان ستاره ای» هم به فروش ۱۴.۷ میلیون دلاری در گیشه چین رسید تا باکس آفیس جهانی آن مرز ۷۰۰ میلیون دلار را رد کرد.