محمدجواد حبیبی کارگردان نمایش ˝نوای اسرارآمیز˝ معتقد است نگاه اریک امانوئل اشمیت در این متن به مقوله عشق مهم‌ترین ویژگی این نمایشنامه است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایشنامه "یک دقیقه سکوت" از متن‌های پرطرفدار و معروف محمد یعقوبی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان مطرح تئاتر است که اجرای آن برای نخستین بار در سال 79 توسط خود او و بازی بهروز بقایی، مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، آیدا کیخایی و سیما تیرانداز با استقبال بسیار زیاد مخاطبان تئاتر مواجه شد.

این نمایشنامه برای دومین بار با کارگردانی آیدا کیخایی و بازی نوید محمدزاده، جواد مولانیا، فرانک کلانتر، معصومه رحمانی، سارا پور صبری و مژگان خالقی روی صحنه رفت و تاکنون چند بار توسط این دو هنرمند در ایران، کانادا و اروپا نمایشنامه‌خوانی شده است.

آیلین کیخایی در حالی قرار است این نمایشنامه را با نقش‌خوانی ساینا عطایی، فرزانه زینتی، سمانه اسماعیلی، شادی شاه علی، محمد ارفعی، محمد تهرانی و محمد رضا ایمانیان، روخوانی کند که نمایشنامه‌خوانی این متن در اسفند پیش با کارگردانی آیدا کیخایی در فرهنگسرای نیاوران به نفع بنیاد خیریه یاوری سبز با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

نمایشنامه‌خوانی "یک دقیقه سکوت" به کارگردانی آیلین کیخایی شنبه 11 مرداد ساعت 19 در سالن کنفرانس موسسه باران واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر بالاتر از زرتشت، روبه‌روی پمپ بنزین، کوچه نوربخش، موسسه بهاران، طبقه دوم برگزار می‌شود.