جشنواره فیلم تورنتو برای دومین‌بار جشن اهدای جوایز به بازیگران را برگزار کرد، اما این بار به صورت مجازی این جشن شکل گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (tiff) شب پیش با توجه به شیوع کرونا، به صورت مجازی از بازیگران برگزیده‌اش تجلیل و با نمایش فیلم‌های از پیش ضبط شده در سالن خالی سینما، این برنامه را اجرا کرد.

در این مراسم کاملاً مجازی چهره‌های سرشناس چون آوا دوورنی، جودی فاستر، کالین فارل و اولیویا کولمن بازیگران منتخب را معرفی کردند.

در این برنامه آنتونی هاپکینز و کیت وینسلت با دریافت جوایز بازیگر سال تجلیل شدند.

هاپکینز ۸۲ ساله جایزه‌اش را به کارکنان اورژانس جهان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند اهدا کرد و در سخنرانی از پیش ضبط شده‌اش گفت: این جایزه متعلق به شماست. وی افزود واقعاً تعجب می‌کند از اینکه در این سن هنوز دارد کار می‌کند.

وی با بازی در فیلم «پدر» حسابی تحسین شده و این فیلم پس از تحسین در جشنواره ساندنس اکنون در تورنتو به نمایش درآمد.

وینسلت که بازیگر فیلم «آمونیت» است با پیامی که در خانه‌اش در انگلستان ضبط شده بود با خانواده‌ها و افرادی که در این ۶ ماه زندگی‌شان برای همیشه تغییر کرده است همدردی کرد.

دیگر فردی که در این مراسم تجلیل شد کلویی ژائو برای فیلم «سرزمین آواره‌ها» بود که فیلمش شیر طلای ونیز را دریافت کرد. وی جایزه کارگردانی ایبرت را از آن خود کرد. وی گفت احساس خوشبختی می‌کند که با چنین افرادی همکاری کرده است و گفت وقتی شکست می‌خورد آنها بیش از خود او حضور دارند.

جایزه استعداد نوظهور هم به تریسی دیر برای فیلم «لوبیا» رسید. میرا نیر فیلمساز نیز که با سریال تلویزیونی در دست نمایش «یک پسر مناسب» در این فستیوال حضور داشت با دریافت جایزه جف اسکول در بخش رسانه‌های تاثیرگذار تجلیل شد.

ترنس بلانچارد آهنگساز اسکاری نیز که نامزدی اسکار را برای «بلک‌کلنز من» در کارنامه دارد و به تازگی آهنگساز «یک شب در میامی» بوده جایزه تنوع در صنعت را دریافت کرد. وی در سخنان پذیرش جایزه‌اش گفت احساس خوشبختی می‌کند که این حرفه‌اش است.

در این مراسم شان مندس اجرای جدیدی از یکی از ترانه‌های استیوی واندر را از آلبوم ۱۹۷۶ وی ارایه کرد.

چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با نمایش فیلم «اتوپیای آمریکایی» از ۱۰ سپتامبر شروع شده و تا ۱۹ سپتامبر (۲۰ تا ۲۹ شهریور) ادامه دارد.