مروری بر آثار پوران درخشنده کارگردان سرشناس سینمای ایران در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» Dhaka در بخش «بزرگداشت یک فیلمساز» Retrospective به بررسی و مرور آثار پوران درخشنده می‌پردازد؛ که این مراسم، با حضور این کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و پژوهشگر ایرانی و نمایش تعدادی از فیلم‌های این سینماگر سرشناس ایرانی از جمله؛ «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «کودکان ابدی» و «رؤیای خیس» برگزار می‌شود و بعد از نمایش این آثار سینمایی جلسات پرسش و پاسخ نیز در برنامه این رویداد سینمایی گنجانده شده است.

پوران درخشنده در روزهای حضور در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا»، مستر کلاس و ورک‌شاپ تخصصی سینمایی را برگزار می‌کند. 

از طرف مسئولان برگزارکننده این رویداد سینمایی کارهای مقدماتی لازم برای نخستین دوره ترکیبی شامل؛ نمایش‌های مجازی و همچنین فیزیکی آثار شرکت کننده در جشنواره در حال انجام است. 

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» DIFF به همت انجمن «فیلم رنگین کمان» و با نمایش 200 فیلم از کارگردانان 60 کشور جهان در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «رقابتی فیلم‌‌های آسیایی»، بخش «سینمای جهان»، بخش «گذشته‌نگر»، بخش «پانورامای بنگلادش»، بخش «فیلم‌های کودکان»، بخش «فیلمسازان زن»، بخش «فیلم‌های کوتاه و مستقل» و همچنین بخش «فیلم‌های معنوی» از روزهای 27 دی ماه تا 5 بهمن ماه سال جاری (16 تا 24 ژانویه سال 2021) به صورت فیزیکی و آنلاین در مراکز سینمایی «آلینس فرانیسی» Alliance Francaise، «ستار سینه‌پلاس» Star Cineplex، آکادمی «شیلپاکالا» Shilpakala، کتابخانه عمومی و نیز سالن اجتماعات موزه ملی شهر داکا در کشور بنگلادش برگزار می‌شود.