سینماگران سرشناس هالیوودی، خواستار کمک فوری کنگره این کشور برای نجات سالن های سینمایی بحران زده آمریکا در دوران کرونا شدند.

پایگاه خبری تئاتر: ده ها نفر از سینماگران تاثیرگذار هالیوودی در کنار انجمن ملی سینماداران، انجمن کارگردانان و انجمن تصاویر متحرک آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور با اشاره به وضعیت بحران سالن های سینمایی شان، نسبت به انقراض سینماها در نتیجه بحران کرونا هشدار دادند.

بخش عمده ای از سینماداران آمریکا که شامل ۹۳ درصد از آنها می شوند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با زیان ۷۵ درصدی رو به رو بوده اند. سینماهای امریکا از اواسط ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.

در حالی که بیش از نیمی از سالن های سینما در آمریکا در حال حاضر فعال هستند اما هالیوود با بیم این که سینمادوستان هنوز آماده بازگشت به سینما نیستند، اکران مهم ترین فیلم های سال را به تاخیر انداخته است.

انجمن ملی سینماداران آمریکا (NATO) هشدار داده که در صورت تداوم روند فعلی، ۶۹ درصد از سینماهای کوچک و متوسط این کشور ناگزیر به اعلام ورشکستگی و یا تعطیلی همیشگی هستند و ۶۶ درصد مشاغل مرتبط با سالن های سینما نیز از بین خواهد رفت.

در بخش هایی از این نامه که خظاب به چند جهره سیاسی دموکرات و جمهوری خواه نوشته شده آمده است: سینما صنعتی اساسی و بهترین چیزی است که استعداد و خلاقیت آمریکایی ها برای عرضه دارند اما اکنون نگران آینده آن هستیم. کشور ما نمی تواند ارزش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سینماها را از دست بدهد و تجربه رفتن به سینما در زندگی امریکایی ها بسیار حیاتی است. سالن های سینما پشتیبان میلیون های شغل در تولید و توزیع آثار سینمایی و مشاغل بیشمار دیگری از جمله رستوران ها و مغازه های اطراف سالن های نمایش فیلم است.

در این نامه به به طور مشخص از کنگره خواسته شده تا منابعی مالی از محل برنامه ۲.۲ تریلیون دلاری قانون امنیت اقتصادی در دوران کرونا و یا برنامه ای جدید برای کمک به کسب و کارهایی چون سالن های سینما که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند، اختصاص دهد.

«کلینت ایستوود»، «مارتین اسکورسیزی»، «پدرو آلمادوار»، «الخاندرو گونزالز ایناریتو»، «وس اندرسون»، «مایکل بی»، «سوزان بیر»، «جیمز کامرون»، «سوفیا کاپولا»، «آلفونسو کوارون»، «دیمین شزل»، «گرتا گرویگ»، «پل گرین گراس»، «آنگ لی»، «سم مندس»، «استیو مک کوئین»، «کریستوفر نولان»، «تاد فیلیپس» و «استیون سودربرگ» از جمله چهره هایی هستند که این نامه را امضاء کردند .