فیلم سینمایی «یلدا» موفق به دریافت جایزه تقدیر ویژه جشنواره جهانی فیلم فست دی سی در واشنگتن شد.

پایگاه خبری تئاتر: سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم واسنگتن (فیلم فست دی سی) در آمریکا، جایزه تقدیر ویژه جشنواره را به «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی اهدا کرد.

این جشنواره که از ۲ تا اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) در پایتخت آمریکا برگزار شد، ٥٣ فیلم از ٣٥ کشور جهان را در ۱۰ روز به نمایش و داوری گذاشت.

در بیانیه هیات داوران درباره فیلم «یلدا» آمده است:

«فیلم ایرانی «یلدا»، موضوع جهانی بخشش را از زاویه ای منحصر بفرد بازگو کرده و به مخاطبان فرصت نگاه به فرهنگ جهانی دیگر را می دهد. فیلم استادانه و پرتنش ساخته شده و داستان آن از پیچیدگی واقعیتی انسانی در بخشش سخن می گوید.»

این سومین جایزه «یلدا» در ۱۰ روز گذشته پس از جوایز مجله سینمای «ال»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره آنتالیا و نیز دومین جایزه «یلدا» در آمریکا پس از جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس است.

کمپانی نیویورکی فیلم موومنت پخش این فیلم را در در آمریکا برعهده دارد.

«یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا در سینماهای هنروتجربه به نمایش درآمده است.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.