دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام کرد به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی به احتمال زیاد بخش صحنه‌ای جشنواره در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت برگزاری این جشنواره با توجه به در نظر گرفتن محدودیت‌های مداوم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: ما در حال حاضر به جز بخش صحنه‌ای جشنواره بیست و سوم، کارهای مربوط به بخش‌های پژوهش، آموزش، نمایشنامه نویسی و ترجمه را پیش می‌بریم.

وی یادآور شد: امور مربوط به بخش صحنه‌ای جشنواره به دلیل اینکه منوط به بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی است، متوقف شده است.

جدی درباره اینکه آیا احتمال حذف بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران وجود دارد یا نه، اظهار کرد: بخش صحنه‌ای جشنواره حذف نمی‌شود زیرا گروه‌ها در حال تمرین هستند و شاید تعداد آثاری که برای حضور در این بخش پذیرفته می‌شوند محدودتر شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه قصد ما این است از آبان‌ماه بخش‌های مختلف جشنواره را پیش ببریم، تأکید کرد: جشنواره تئاتر دانشگاهی با جشنواره‌های فجر و مقاومت تفاوت دارد و جشنواره‌ای است که با حضور دانشجوها معنی پیدا می‌کند. وقتی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی تعطیل باشند برگزاری جشنواره امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و تعطیلی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی به احتمال خیلی زیاد زمان اجرای بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را به اردیبهشت سال ۱۴۰۰ موکول کنیم.

جدی در پایان درباره وضعیت بودجه جشنواره نیز گفت: بودجه جشنواره نیز نامشخص است و در شرایط فعلی چشم‌انداز مشخص و روشنی برای آن نداریم.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر