تهیه کننده فیلم "سازهای ناکوک" که ساعاتی پس از آغاز اکران آنلاین، قاچاق شد اعلام کرد که "با ایجاد هشتک " یاور سینمای ایران باشیم" از علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی و به ویژه سینمای ایران، یاری می طلبیم و از آنها می خواهیم که با خرید بلیط ، قانونی فیلم ببینند."

پایگاه خبری تئاتر: فرشته طائرپور در متنی با عنوان " فیلم هایی که به تاراج می روند و سینمایی که می سوزد" نوشت: "فیلم های جدید سینمایی که با محرومیت از نمایش در سالن های سینما، قرارست از طریق اکران آنلاین به دست مخاطب برسند و صرفا با خرید یک بلیط ۲۰هزارتومانی تا ۸ ساعت در اختیار وی و خانواده اش باشند، به همت بازار قاچاق در کمتر از ۲۴ ساعت وارد کانال های اینستاگرامی و تلگرامی می شوند تا ظاهرا به رایگان - اما در عمل با هزینه اینترنت بیش از ۲۰هزارتومان برای مشتری- دیده شوند و این تنها راه تنفس را هم بر سینمای آسیب دیده و فیلم های آماده نمایش ایرانی ببندند... و سپس باز در کمتر از ۲۴ ساعت سر از آنتن شبکه های فارسی زبانی دربیاورند که سال هاست با نمایش غیرقانونی آثار سینمای ایران، جلب مخاطب می کنند؛ همان شبکه هایی که اگر چند ثانیه از تبلیغ همان فیلم را نشان بدهند، تهیه کننده اش به دادگاه رسانه احضار می شود.

تازه ترین قربانی این کشتارگاه فرهنگی، فیلم سینمایی "سازهای ناکوک" به کارگردانی علی حضرتی است که از سی ام مهر وارد چرخه اکران انلاین شده و در همان ۲۴ ساعتی که توانسته از غارت بازار قاچاق در امان بماند، حدود ۳۰۰۰ خریدار داشته است.

کاملا مشهود است که هیچ عزم جدی برای نجات این سینمای آسیب دیده در مقامات فرهنگی و اقتصادی کشور وجود ندارد و هیچ سازمانی مسئولیت ناامنی این بازار را بر عهده ندارد؛ لذا تنها راه باقیمانده، استمداد از مردم است تا با عدم مشارکت در این تجارت غیرقانونیِ ویرانگر و هدفمند، به کمک اهالی و آثار سینمای ایران بیایند.

خرید یک بلیط ۲۰ هزارتومانی برای تماشای قانونی فیلم های انلاین، بیش از آنچه مردم تصور می کنند، در تقویت این سینما، تضعیف جریان های مخالفِ آن و مقابله با بازار قاچاق تاثیر گذار است.
با ایجاد هشتک " یاور سینمای ایران باشیم" از علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی و به ویژه سینمای ایران، یاری می طلبیم و از آنها می خواهیم که با خرید بلیط، قانونی فیلم ببینند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری ایسنا