تهیه کنندگان سینما در صورت سرقت فیلم هایشان برای اقدام فوری به کارگروه مبارزه با سرقت اتحادیه مراجعه کنند و در عین حال خبر رسید؛ این تشکیلات صنفی؛ ماده واحده ای برای تشدید مجازات سارقان آثار سینمایی تدوین کرده که امیدوار است در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

پایگاه خبری تئاتر: سید غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود:در پی فعالیت گسترده و پیگیری های کارگروه مبارزه با سرقت فیلم های سینمایی ، اخیراً نمایندگان این کار گروه، دیداری با دکتر جواد بابایی معاون دادستان کل کشور در امور قضای مجازی داشتند. خوشبختانه آقای دکتر بابایی با شناختی که از مسائل فرهنگی دارند، ضمن شنیدن گزارش محمد احمدی دبیر کار گروه اتحادیه به مهرداد فرید و اینجانب، راهکار های ویژه ای را که مورد حمایت دادستانی است، مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر بابایی در زمینه سرعت دادن برای مبارزه با سرقت و دانلود غیر قانونی فیلمها خواستار آن شد که نمایندهای برای حضور در کمیته تحت مدیریت ایشان از سوی اتحادیه معرفی شود تا با سایت ها و مراکزی در فضای مجازی که بطور غیر قانونی فیلمها را نمایش میدهند،برخورد قانونی و فوری شود. از سوی دیگر کارگروه با مساعدت یکی دیگر از اعضا آقای مجید محسنی در ارتباط با مدیران تلگرام و اینستاگرام به راهکارهایی دست یافتهاند که در صورت دانلود غیر قانونی ، از آنها برای بستن حسابهای کاربری سارقان کمک خواسته شود . در این زمینه خوشبختانه اقدامات آقای محسنی و تیم همکارشان به نتایج خوبی رسیده است و مدیران اینستا گرام و تلگرام با گزارش دریافتی ، نسبت به بستن حسابهای کاربری سارقان فیلم اقدام کردهاند که جای تشکر دارد.

موسوی افزود: مسئول حقوقی کار گروه، بهمن کامیار فعالیتهایی را برای رسیدن به دست آوردهای حقوقی و بالا بردن هزینه سرقت برای سارقان آغاز کرده است که خوشبختانه نتایج قابل قبولی داشته است . همچنین مهرداد فرید عضو هیات مدیره اتحادیه و کارگروه فعالیت هایی را برای گسترش نمایش آنلاین فیلمها و حفاظت های لازم انجام داده است که بی گمان بتدریج این اقدامات به نتایج ملموسی خواهد رسید.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای مجازی و عدم امکان کنترل دقیق آن در ایام گذشته و رصد نکردن این سرقت ها باعث شد تا سارقان نه تنها فضایی آماده در اختیار داشته باشند بلکه هیچ مرکز یا نهادی نیز در زمینه مبارزه با سرقت آثار سینمایی ، گامی اساسی بر ندارد. بخصوص که بر اساس یک سنت یا قاعده ، برای هر اقدام و تقاضا از پلیس یا قوه قضائیه باید حتماً شاکی وجود داشته باشد.

موسوی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: من ضمن تشکر از زحمات طاقت فرسای همکارانم در کارگروه مبارزه با سرقت فیلمهای سینمایی، به اطلاع می رسانم که آنها به اتفاق آقای محمود رضا امینی وکیل دادگستری و مشاور کار گروه توانستهاند، بعد از جلسات متعدد ماده واحده ای را برای تشدید مجازات سارقان آثار سینمایی تدوین کنند. این ماده واحد برای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ارسال میشود تا با تصویب آن در صحن علنی مجلس ، سرقت آثار سینمائی و فرهنگی برای سارقان هزینه سنگینی در پی داشته باشد. ما امیدواریم با تشدید مجازات قانونی، بتوانیم آثار سینمایی را بیشتر حفاظت کنیم.


رئیس اتحادیه در پایان از تهیه کنندگان سینمای ایران درخواست کرد تا در صورت برخورد با سرقت فیلمهایشان مراتب را به اعضای کارگروه اتحادیه و یا دبیر آن آقای محمد احمدی اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید