مجله «فیلم» که سال‌ها پیش توسط مسعود مهرابی، هوشنگ گلمکانی و عباس یاری راه‌اندازی شده بود، حالا بعد از درگذشت مسعود مهرابی، مدیرمسئول این نشریه قدیمی و در فراق او منتشر شده است.

پایگاه خبری تئاتر: ماهنامه سینمایی «فیلم» یکی از قدیمی‌ترین نشریات ایران با موضوع سینما است. این نشریه در میان نشریات تخصصی سینما در ایران مخاطب قابل توجهی دارد. ماهنامه فیلم در سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرد و زنده‌یاد مسعود مهرابی مدیر مسئول و صاحب امتیاز  آن بود. مهرابی ۱۰ شهریور سال ۹۹، عباس یاری و هوشنگ گلمکانی، دو همراه قدیمی خود را تنها گذاشت و راهی سفر ابدی شد.

حالا شماره ۵۷۶ به عنوان نخستین شماره بعد از درگذشت زنده یاد مهرابی منتشر شده است. شماره‌ای که در آن عباس یاری فرصت را مغتنم شمرده و از خاطرات راهاندازی مجله «فیلم» سخته گفته است: «پانصد و هفتاد و ششمین شماره مجله فیلم که حاصل نزدیک به سی‌ونه سال عمر و جوانی ما هست، حتی با رفتن یکی از سه بنیانگزارِ این واحد مطبوعاتی، اول آبان در سراسر کشور منتشر شد.

انگار دیروز بود که دوستانم در اتاق یک شرکت انتشاراتی با نگرانی لحظه شماری می‌کردند که آیا برای راه‌اندازی و انتشار اولین شمارهٔ آن با نام «سینما در ویدیو» من موفق می‌شوم در آن فضای سرشار از ترس و اضطراب اولین مجوز را از دادگاه مبارزه با منکرات بگیرم یا خیر...؟ چرا که آن زمان فعالیت‌ها و مجوزهای شرکت‌ها و کلوپ‌های ویدیویی زیر نظر این دادگاه بود. با گرفتن مجوز، ما چنان شور و عشقی برای کار داشتیم که من میز و صندلی‌های ناهار خوری منزلم و هوشنگ گلمکانی راحتی‌های منزلش را بار زد و با امید به آینده، اولین تحریریهٔ این واحد نوپا را سروشکل دادیم.

یادم نمی‌رود که آن روزها چون هیچ پولی در بساط‌مان نبود، من تا پاسی از شب برای جور کردنِ هزینه‌های چاپ و انتشارِ اولین شماره‌ها، از این شرکت به آن شرکت و از این کلوپ به آن یکی برای گرفتن تبلیغ در حال چانه‌زنی بودم و عمری و روزگاری طی شد تا امروز. یاد آن روزهای سخت بخیر...»

ماهنامه فیلم

 

///.