یک نسخه قدیمی از مجموعه نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس انگلیسی 10میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک به فروش رسید.

پایگاه خبری تئاتر: یک نسخه نادر از اولین مجموعه از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر به قیمت 10 میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک به فروش رسید که در نوع خود یک رکورد برای گران‌ترین اثر ادبی به ثبت رساند که تاکنون به فروش رسیده است.

روزنامه فیگارو گزارش داده که این مجموعه فروخته شده یکی از 6 نسخه‌ موجود در دست یک مجموعه‌دار خصوصی است که قیمت تقریبی آن بین 4 تا 6 میلیون دلار تخمین زده شده بود اما در نهایت خریدار با پیشنهاد بیش از دو برابری قیمت توانست آن را از آن خود کند.

این مجموعه که تاریخ سال 1623 یعنی 7 سال پس از مرگ ویلیام شکسپیر را بر خود دارد حاصل کار دو دوست نمایشنامه‌نویس انگلیسی، جان همینگز و  هنری کاندل در جمع‌آوری و انتشار 36 نمایشنامه از مهم‌ترین آثار  شکسپیر بوده است.

 تاکنون اما چندین کتاب دیگر نیز بوده‌اند که فروشی بالاتر را نیز به ثبت رسانده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها اثر «کدکس لستر» نوشته لئوناردو داوینچی است. این اثر که در سال  1994 توسط بیل گیتس به قیمت 30.8 میلیون دلار خریداری شد درباره کارهای علمی پژوهشی داوینچی، کتاب‌های مصور و اسناد رسمی است.

 ماه گذشته نیز یک نسخه نادر از آخرین نمایشنامه شکسپر با عنوان «دو خویشاوند نجیب» در اسپانیا پیدا شد. این نمایشنامه که نوشته مشترک ویلیام شکسپیر و جان فلجر در سال 1613 بوده و تاریخ چاپ ۱۶۳۴ را بر خود دارد به طور اتفاقی توسط محققی در حین تحقیق یافته شد.

ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نامه‌نویس انگلیسی بود که بسیاری او را پدر نمایشنامه‌نویسی انگلستان می‌دانند. نمایشنامه‌های او در سه دسته تراژدی، کمدی و تاریخی تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین آثار او عبارتند از «اتللو» ، «مکبث»، «شاه لیر»، «هیاهوی بسیار برای هیچ» و «رویای نیمه شب تابستان».

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید