با وجود موفقیت نسبی یک فیلم کمدی، وضع فروش در سینماهای کره جنوبی خنده بر لب‌ها نمی‌آورد.

پایگاه خبری تئاتر: کمدی «کلاس انگلیسی کمپانی سمجین» آنقدر خنده‌دار بود که بتواند در اولین آخر هفته اکرانش در سینماهای کره جنوبی ۲.۱ میلیون دلار فروش کند، اما در هر حال وضع گیشه در کره همچنان در پایین‌ترین سطح است.

«سمجین» داستان سه زن جوان را روایت می‌کند که می‌خواهند وضع کارشان را بهتر کنند. این فیلم که از چهارشنبه راهی سینماهای کره شد در ۵ روز نخست نمایشش ۲.۷۲ میلیون دلار فروش کرد.

در حالی که هفته پیش فیلم «صدای سکوت» فیلم اول باکس آفیس کره بود، این هفته با کاهشی ۷۰ درصدی به جایگاه چهارم فروش سقوط کرد و توانست تنها ۴۳۸ هزار دلار فروش را ثبت کند. این فیلم در ۱۱ روزی که از نمایشش می‌گذرد در مجموع ۲.۷ میلیون دلار فروش داشته است. «گروگان» نیز با فروش ۵۱۲ هزار دلاری در جایگاه دوم فروش نشست تا مجموع فروشش را پس از یک ماه نمایش به ۱۲ میلیون دلار رسانده باشد.

سینمای کره از زمان بازگشتش پس از کرونا در حد فروش ۴-۳ میلیون دلار در هفته گیر کرده که به نظر می‌رسد نشان دهنده تزلزل مخاطبان در بازگشت به سینماها و در عین حال نبودن فیلم‌های با جذابیت زیاد چه از محصولات داخلی و چه هالیوودی باشد.

فروش آخر هفته‌های سینما در سراسر اکتبر نیز ضعیف بود و در مقایسه با فروش نیمه تابستان که فیلم‌هایی مثل «#زنده» و «شبه جزیره» فروش ۱۰ میلیون دلاری را کسب کردند، می‌توان وضعیت را ناخوشایند توصیف کرد.

به طور کلی فعالیت سینماهای کره به طور فزاینده‌ای ناپایدار به نظر می‌رسد و «سی‌جی» بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی کره هفته پیش اعلام کرد قصد دارد کاهشی ۳۰ درصدی در سینماهایش ایجاد کند.

به این ترتیب شمار سینماهای فعال این زنجیره از ۱۱۹ مورد در حال حاضر به ۸۵-۸۰ سالن سینما کاهش خواهد یافت و برنامه‌هایی که برای افزایش سالن‌های سینماها وجود داشت نیز متوقف می‌شود. این در حالی است که این زنجیره سینمایی هفته پیش اعلام کرده بود قیمت بلیت سینماهایش را افزایش می‌دهد و تعداد روزهای فعال بودن سینماهایش نیز کاهش می‌یابد. درآمد این مجموعه سینمایی امسال ۷۰ درصد کاهش داشته است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید