رضا فیاضی درباره نقش و تأثیر تئاتر کودک و نوجوان بر آموزش و پرورش این قشر عنوان کرد: از آنجا که نیاز روحی و سازماندهی ذهنی کودکان از ابتدا بر پایه بازی نهادینه می‌شود می توان گفت در واقع تئاتر گونه‌ای از این بازی‌ است که با روح و روان کودکان به صورت مستقیم در ارتباط است و آن‌ها را برای ورود به اجتماع آماده می‌کند و اگر تئاتر با آموزش و پرورش به صورت هماهنگ رشد کنند این حرکت بر زندگی کودکان و نوجوان تأثیرگذار خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: وی افزود: تئاتر کودک و نوجوان مانند تئاتر بزرگسال هزینه‌هایی اعم از طراحی، موسیقی، ساخت عروسک و ... را دارا است و نیاز به حمایت بخش دولتی دارد.

این هنرمند پیشکسوت بزرگترین معضل تئاتر کودک و نوجوان را مشکل اقتصادی دانست و گفت: مسئولین و متولیان تئاتر با حداقل بودجه چراغ این جشنواره‌ را روشن نگه می‌دارند اما به دلیل نبود امکانات و حمایت مالی گروه‌های حرفه‌ای و پیشکسوتان این هنر امکان حضور در این جشنواره را ندارند و شرایط تمرینات بیشتر برای گروه‌ها فراهم نمی‌شود.

فیاضی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: برپایی این جشنواره اتفاق بزرگی است که باعث می‌شود گروه‌های مختلف از سراسر کشور دور هم جمع شوند و امیدوارم شرایطی مهیا شود که  کارها به صورت تخصصی ارزیابی و مقایسه شود.

وی که چندی پیش نشستی با حضور دبیر این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان داشت گفت: پیام دهکردی از هنرمندان باسابقه و تازه نفس است که با برگزاری نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان این هنر، نقطه‌نظرات و پیشنهادات آنان را جویا شد و امیدوارم با انتخاب درست افراد متخصص در این زمینه از سوی او، بتوانیم شاهد برپایی هر چه باشکوه‌تراین جشنواره باشیم.

این هنرمند در پایان ضمن گلایه از هنرمندان جوان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره‌ها بسیار پر اهمیت است اما متاسفانه با اینکه کارگاه‌ها و جلسات تخصصی ارزشمندی در طول این جشنواره‌ها برگزار می‌شود اما هنرمندان جوان در آن شرکت نمی‌کنند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 15 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و در تاریخ 21 مهر ماه مصادف با عید سعید غدیر خم پایان می‌یابد.