اسلحه مورد استفاده «شان کانری» در اولین حضورش در نقش «جیمز باند» در یک حراجی به قیمتی بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار به فروش رفت.

پایگاه خبری تئاتر: برآورد شده بود این اسلحه که در فیلم «دکتر نو» از مجموعه جیمز باند مورد استفاده قرار گرفته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار به فروش برود، اما در نهایت این یادگاری از «شان کانری» که اخیرا در سن ۹۰ سالگی درگذشته به قیمت ۲۵۶ هزار دلار در حراجی جولین به فروش رفت.

«شان کانری» بازیگر برنده اسکار، ۳۱ دسامبر امسال درگذشت و بسیاری در سراسر جهان به درگذشت او واکنش نشان دادند.

«کانری» به عقیده بسیاری همچنان موفق ترین بازیگر کاراکتر «جیمز باند» است که در مجموع در هفت فیلم از سری فیلم های اکشن و جاسوسی شامل «دکتر نو» (۱۹۶۲)، «از روسیه با عشق» (۱۹۶۳)، «پنجه طلایی» (۱۹۶۴)، «گلوله آتشین» (۱۹۶۵)، «تنها دوبار زندگی می‌کنی» (۱۹۶۷)، «الماس‌ها ابدی‌اند» (۱۹۷۱) و «هرگز دوباره نگو هرگز» (۱۹۸۳) به ایفای نقش پرداخت.

او در سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم «تسخیرناپذیران» ساخته «بریان دی پالما» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و سه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه بفتا را نیز در کنار بازی در فیلم هایی چون «انجمن نجیب‌زادگان عجیب»، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «به نام رز»، «صخره»، «رابین هود» و ... را در کارنامه هنری داشت.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید