لایحه بودجه سال آینده با افزایش حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای دو حوزه سینما و تئاتر (در مجموع) نسبت به سال گذشته تنظیم شده است.

پایگاه خبری تئاتر: اگرچه امسال به دلیل شرایط نابسامان مالی و اعتباری دولت و نیز بحران کرونا عرصه‌های هنری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و می‌کنند، اما سال آینده در دو حوزه سینما و تئاتر با افزایش بودجه مواجه خواهیم بود؛ این رقم‌ها بیشتر روی کاغذ ثابت مانده و آنچه بعدها تخصیص پیدا می‌کند بسیار کمتر از اعداد درج شده در لایحه بودجه است. 

با این حال هر دو حوزه در لایحه با افزایش بودجه روبرو هستند هر چند نسبت آن‌ها متفاوت است.

براین اساس برای سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری که سال قبل ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه داشت، ۲۷۵ میلیارد تومان مصوب شده است.

این سازمان زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که برای هر کدام جداگانه ردیفی مشخص شده؛ برای مثال حمایت از جشنواره فیلم فجر ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و حدود ۱۷۲ میلیارد تومان هم برای حمایت و گسترش سینمای ملی درنظر گرفته شده است.

  

 در بخش حمایت و گسترش هنرهای نمایشی ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بودجه ثبت شده است که سال قبل این رقم کمی بیش از ۸۴ میلیارد تومان بود.

در جزئیات براورد هزینه‌های هنرهای نمایشی در سال‌های قبل نام موزه تئاتر جداگانه و در کنار نام خانه تئاتر می‌آمد که برای سال آینده حذف شده و فقط به درج نام موزه تئاتر عروسکی با درنظرگیری بودجه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اشاره شده است.

 

///.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید