نمایش «مریم» به کارگردانی مریم معینی که اثری برای بزرگسالان و افراد بالای 16 سال است خود را برای حضور در جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک آماده می کند.

پایگاه خبری تئاتر: مریم معینی کارگردان تئاتر عروسکی درباره آماده سازی نمایش «مریم» برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک گفت: در حال تمرین و آماده سازی نمایش «مریم» هستم. فعلا بخشی از کار آماده شده و در فرصت سه هفته ای باقی مانده تا جشنواره در حال کار روی عروسکها، دکور و آکسسوار صحنه هستیم.

وی درباره داستان این نمایش توضیح داد: این نمایش به شکل زنده - عروسکی اجرا می شود و داستان زنی به نام مریم است که با خودش درگیری زیادی دارد. او می خواهد تصمیم مهمی برای زندگی اش بگیرد و در طول نمایش شاهد دغدغه ها و کلنجارهای او با خودش و تصمیمی که قصد دارد بگیرد، هستیم.

کارگردان «با پرهای نرم بر ماه پیشانی‌ات تاج نوزادی می‌بافد» درباره عوامل و بازیگران نمایش یادآور شد: معمولا در نمایش‌هایی که روی صحنه می برم عروسک گردان ها خودشان نیز به عنوان بازیگر روی صحنه حضور دارند و مخاطب نیز چهره و عکس العمل‌هایشان را می بیند کخه در این نمایش نیز همین اتفاق رخ داده است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: این نمایش عروسکی ارتباطی به کودکان و نوجوانان ندارد و کاملا اثری مخصوص بزرگسالان است. حتی افراد زیر 16 سال نمی توانند این نمایش را ببینند چون از طرف جشنواره نیز به ما تاکید شده است که در بروشور نیز ذکر کنیم که نمایش «مریم» اثری 16+ است.

در خلاصه داستان مریم آمده است: مریم باید تصمیم بگیرد... همین امروز... همین لحظه... تصویر روبروی مریم شک است... ترس... باور... ایمان. مریم روبروی آینه ای نشسته...

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: سلما سلامتی، طراح عروسک: هادی عرب نرمی، منیر مولوی زاده، طراح گریم چهره عروسک: اشکان راد، عکاس چهره عروسک ها: شهرام کهرابی، ساخت عروسک: منیر مولوی زاده، هادی عرب نرمی، سعید موسوی، نسترن نظری، انتخاب و ساخت موسیقی: علی معینی، دستیار کارگردان: بهروز هداوند، دوخت لباس بازی دهندگان عروسک: عالمه زیادی، دوخت لباس عروسک: مریم معینی، نور: بهار قربانی، خشایار مرادی، دستیار طراح صحنه:
فرزانه عاقلی، جان دهندگان صحنه (به ترتیب حروف الفبا): مرضیه سرمشقی، المیرا طالبی، فرزانه عاقلی، پریا علی محمدی، مریم معینی.