دبیر اجرایی جشنواره تئاتر سوره ماه گفت: جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر سوره ماه به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم فعالیت همه گروه‌های تئاتری در استان‌ها را رصد کنیم تا هیچ استعداد قابل شکوفایی از نظرها دور نماند.

پایگاه خبری تئاتر: علی قربانی درباره جشنواره تئاتر سوره گفت: جشنواره تئا‌تر سوره که در سال‌های اول تاسیس حوزه هنری برگزار می‌شد محلی بود برای شکوفایی و معرفی استعدادهای تازه تئا‌تر در همه زمینه‌ها که افراد به دور از حاشیه‌ها و تجملات رایج تئاتر در این جشنواره ها حضور پیدا می‌کردند و به جرات می‌توان گفت خیلی از چهره‌های توانمند حال حاضر فضای تئا‌تر کشور میراث دار جشنواره تئا‌تر سوره هستند.

قربانی افزود: بعد از آن که جشنواره تئا‌تر ماه شکل گرفت با استفاده از تجربیات جشنواره تئا‌تر سوره این بار تئا‌تر ماه سعی کرد فضای حرفه‌ای‌تری به فضای جشنواره‌ای تئا‌تر حوزه هنری بدهد که البته یک سری مشکلات خاص خود را داشت، چون فکر می‌کردند که می‌توانند با فضای جشنواره تئا‌تر فجر رقابت کنند که به اعتقاد من این اصلا ایده درستی نبود چراکه تئا‌تر فجر یک مقوله جدایی است، جشنواره بزرگی که در سطح کشور برگزار می‌شود و باید به‌‌ همان شکل و قوت خود حفظ شود و جشنواره‌های دیگر به فراخور موضوع باید در فضای تئاتر کشور فعالیت کنند.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر سوره ماه درباره ارزیابی خود درباره اردبیل که سومین جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر سوره ماه در آن برگزار می‌شود، تصریح کرد: از سه سال قبل سعی کردیم به مکتب تئا‌تر سوره برگردیم، با این هدف که گروه های کوچکی که کمتر فرصت راهیابی به جشنواره سراسری تئا‌تر سوره ماه را پیدا می‌کنند این فرصت را داشته باشند تا در جشنواره منطقه‌ای حاضر و کارشان دیده شود تا در‌‌ نهایت باعث رشد و شکوفایی آن‌ها شود و بتوانند طی چند سالی که در جشنواره منطقه‌ای شرکت می‌کنند تجربه لازم جهت حضوری قدرتمند در جشنواره سراسری تئا‌تر سوره ماه را پیدا کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر سوره ماه به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم فعالیت همه گروه‌های تئاتری در استان‌ها را رصد کنیم تا هیچ استعداد قابل شکوفایی از نظرها دور نماند.

قربانی تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر سوره ماه دو دوره به صورت همایش برگزارشد و این اولین سال است که به صورت جشنواره منطقه‌ای برگزار می‌شود و استان اردبیل میزبان منطقه یک آن است.

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری کشور گفت: متاسفانه تئا‌تر شهرستان‌ها رو به افول است که باید علت یابی شود. تئا‌تر شهرستان نسبت به 10 سال پیش به شدت ضعیف شده و باید بررسی شود تا اگر مشکلی در آموزش یا امکانات و یا مسائل زیرساختی است رتفع شود.