مسئولان جشنواره فیلم هنگ کنگ پس از لغو دوره قبلی، از برگزاری دوره جدید این جشنواره به صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و آنلاین خبر دادند.

پایگاه خبری تئاتر: چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ در سال جاری بار دیگر به تاریخ اصلی خود در بهار بازمی گردد اما به دلیل ادامه روند شیوع ویروس کرونا در این کشور، شامل ترکیبی از نمایش های حضوری و آنلاین خواهد بود.

«آلبرت لی» مدیر جشنواره فیلم هنگ کنگ اعلام کرد؛ چهل و پنجمین دوره این رویداد سینمایی به مخاطبان اجازه خواهد داد از طریق یک سامانه آنلاین و بدون از دست دادن تجربه بی جایگزین تماشای فیلم روی پرده بزرگ با ما در ارتباط باشند. این جشنواره طی ۱۲ روز از تاریخ اول تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۲ تا ۲۳ فروردین) برگزار خواهد شد و فهرست کامل آثار نیز تا انتهای ماه فوریه اعلام خواهد شد.

جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ سال گذشته قرار بود از تاریخ ۲۴ مارس تا ۶ آوریل (۵ تا ۱۸ فروردین) برگزار شود که بنا بر اعلام مسئولان، این رویداد سینمایی به سبب شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و بنا بر این بود که در ماه اوت برگزار شود اما موج جدید شیوع ویروس کرونا در نهایت مسئولان جشنواره را ناگزیر به لغو دوره چهل و چهارم این رویداد سینمایی کرد اما در جهت حمایت از آثار سینمایی اقدام به معرفی فیلم های انتخاب شده و اعلام برندگان خود کرد.

فیلم «بیگانه» به کارگردانی نادر ساعیور به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی (رقابتی سینمای جوان) جشنواره فیلم هنگ کنگ حضور داشت و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره برای بختیار پنجه ای شد.

همچنین قرار بود نسخه ترمیم شده از سه فیلم از ساخته عباس کیارستمی شامل «بزرگداشت معلم»، «قضیه شکل اول، قضیه شکل دوم» و «دو راه حل برای یک مساله» نیز در بخش کلاسیک جشنواره هنگ کنگ به نمایش گذاشته شود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید