اسپایک لی در مراسمی مجازی با پذیرش جایزه افتخاری «سینما تک آمریکا» یاد چادویک بوزمن را گرامی داشت.

پایگاه خبری تئاتر: اسپایک لی فیلمساز نامدار با دریافت جایزه سینماتک آمریکا تجلیل شد.

در مراسمی که به صورت مجازی برگزار شد از لی برای بیش از سه دهه فعالیت سینمایی تقدیر به عمل آمد. در این مراسم کلاژی از تصاویر برخی از مهم‌ترین فیلم‌های این فیلمساز شامل «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ایکس» و «تب جنگل» در کنار تصاویری از زندگی شخصی خود وی با همسر و فرزندانش نمایش داده شد.

دنزل واشینگتن بازیگر اسکاری نیز از حاضران سی‌وچهارمین سال برگزاری این مراسم بود.

جودی فاستر از دریافت کنندگان این جایزه در سال‌هیا پیش، مجری تلویزیونی مراسم بود که گفت‌و گویی با اسپایک لی ترتیب داد و از وی درباره اینکه آیا فکر می‌کند ۱۰۰ ساله شده که جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده سوال کرد.

در ادامه لی با واشینگتن درباره ساخت «مالکم ایکس» صحبت کرد و از تاثیر بازی لارنس فیشبورن در فیلم «گیجی مدرسه» که کمک کرد تا او به کارگردانی بهتر بدل شود یاد کرد. وی گفت تا ساخت «کار درست را انجام بده» که سومین فیلمش بود به راحتی نمی‌توانست بازیگران را کارگردانی کند.

وی همچنین از حضور به عنوان معلم در مدرسه فیلم نیویورک یاد کرد که در دهه ۱۹۸۰ در کنار آنگ لی و ارنست دیکرسون فعالیت می‌کرد.

در این برنامه مجازی رایان کوگلر کارگردان سازنده «پلنگ سیاه» نیز چند سوال از لی مطرح کرد. لی گفت از موفقیت فیلم «پلنگ سیاه» و موجی که بالا آمد خیلی خوشحال شد و گفت البته اولین فرد خوشحال خود کارگردان بوده، بعد کمپانی دیزنی و او سومین فرد خوشحال از این موفقیت بود.

این دو همچنین درباره درگذشت دوستشان چدویک بوزمن بازیگر فیلم «پلنگ سیاه» کوگلر و «۵ قطره خون» اسپایک لی صحبت کردند. کوگلر گفت: در مورد چاد به طور عمومی حرف نزدم اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که واقعاً دوستش دارم و دلم تنگش است. او آنقدر با استعداد بود که با همین مدت کوتاهی که در کنار ما بود این‌همه ما را تحت تاثیر قرار داد.

در این مراسم بازیگران «۵ قطره خون» شامل جاناتان میجرز، کلارک پیترز، نورم لوییس، عیسی ویتلاک و دلوری لیندو برای اهدای جایزه لی حاضر شدند اما یاددآوری کردند نمی‌توانند چیزی به وی بدهند زیرا باید توصیه دکتر فاوچی را رعایت کنند.

اسپایک لی با نشان دادن جایزه‌اش و بالا گرفتن آن از همه تشکر کرد و گفت با این جایزه وارد دهه چهارم فعالیتش می‌شود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید