بیستمین دوره جشنواره بین المللی مستند «هلسینکی» فنلاند (داک پوینت) امسال میزبان سه مستند از ساخته های کارگردانان ایرانی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: این رویداد سینمایی مستند که از تاریخ ۲۹ ژانویه تا ۷ فوریه (۱۰ تا ۱۹ بهمن) به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و فیلم های «چشم ماهی» به کارگردانی امین بهروززاده به نمایندگی از سینمای ایران، «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی (محصول مشترک ایران، نروژ و سوئیس) و «مایا» ساخته مشترک جمشید مجددی و «آنسون هارتفورد» از انگلستان در این جشنواره سینمایی به نمایش گذاشته خواهند شد.

مستند «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی سال گذشته و در سی و سومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) موفق به کسب جایزه اول جشنواره یعنی جایزه بهترین فیلم بلند مستند و همچنین جایزه استفاده خلاقانه از آرشیو شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هلسینکی- داک پوینت (DOC POINT)، سال گذشته میزیان مستند «روابط خانوادگی» به کارگردانی ناصر ضمیری و «سایه های بی خورشید» جدیدترین ساخته مهرداد اسکویی و مسترکلاس این مستندساز ایرانی بود که با نمایش چهار مستند «خانه مادری‌ام مرداب»، «از پس برقع»، «دماغ به سبک ایرانی» و «آخرین روزهای زمستان» همراه شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید