نسخه دیجیتال شماره ۲۱۷ (اسفند ۹۹) ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر:بخش روایت سینمای ایران این شماره به کارگاه‌های آموزشی چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی اختصاص یافته است.

در بخش کشمکش، پرونده‌ای برای سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با مطالبی چون ایده‌ها و موقعیت‌ها در فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران، بررسی چند فیلم اکران آنلاین جشنواره، پایان‌بندی چند فیلم و گفت‌وگوی جمعی پیرامون جشنواره به چشم می‌خورد.

بخش پرونده نویسندگان بزرگ این شماره از فیلم‌نگار به «جان لوکاره» نویسنده مشهور رمان‌های جاسوسی پرداخته است. مروری بر زندگی و کارنامه حرفه‌ای جان لوکاره، عناصری از زیست روزمره او که جهان‌بینی نویسندگی‌اش را شکل می‌دهد، چرا دنیای آثار جان لوکاره تا همیشه دوست‌داشتنی باقی خواهد ماند؟، نگاهی به ورود صنعت سینما به حوزه اقتباس از آثار جان لوکاره، جان لوکاره چه رازهایی را فاش کرد؟، فیلم‌های ساخته شده بر اساس آثار جان لوکاره از نگاه خودش، تکنیک‌های نویسندگی و شخصیت‌پردازی در کارهای جان‌لوکاره، تحلیل روایت اسطوره‌ای در فیلمنامه «جاسوسی که از سردسیر آمد» بر پایه الگوی «سفر قهرمان» کریستوفر ووگلر، شخصیت جورج اسمایلی و نقش او در جهان آثار جان لوکاره، چگونه جان لوکاره تلویزیون را تغییر داد و راه را برای فرهنگ کلکسیون جعبه‌ای هموار کرد؟ از جمله مطالب این بخش است.

در بخش سینمای جهان، در بخش سیناپس به فیلمنامه‌های منک، کجیلیونر و روح پرداخته شده است. در بخش کشمکش، ویژگی‌های دراماتیک بر اساس عناصر روایی در فیلمنامه «منک»، بررسی نقش «شخصیت مشاهده‌گر» در فیلمنامه «منک»، نگاهی به شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «کجیلیونر» و مقایسه «روح» با انیمیشن‌های دیگر پیکسار همراه خواهید شد.

در بخش از زبان فیلمنامه‌نویس این شماره نیز گفت‌وگو با دیوید فینچر درباره فیلمنامه «منک»، گفت‌وگو با میراندا جولای درباره فیلم «کجیلیونر» و گفت‌وگو با مایک جونز درباره انیمیشن «روح» منتشر شده است.

فیلمنامه کامل «۱۹۱۷» در این شماره منتشر شده و با یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، بررسی روایت در فیلمنامه، گفت‌وگو با سام مندس، ویلسون کرنز فیلمنامه‌نویسان و گفت‌وگوی رامتین شهبازی و یاشار نورایی درباره این فیلمنامه، همراه شده است.

علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت www. filmnegar. ir ضمن خرید نسخه پی‌دی‌اف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.

همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامه‌ها و پرونده‌های مندرج در فیلم‌نگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری کنند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود.

در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلم‌های روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلم‌های ایرانی و برخی فیلم‌های خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامه‌نویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی و… قابل دسترسی است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید