«تیری فرمو» مدیر باسابقه جشنواره فیلم کن در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده که آماده به تعویق انداختن مجدد این جشنواره سینمایی است.

پایگاه خبری تئاتر: «تیری فرمو» در مصاحبه جدیدش با روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» که به بهانه انتشار کتاب زندگی نامه اش با عنوان «جودوکار» انجام داده اعلام کرده که خواهان برگزاری جشنواره ای بدون ماسک و تب سنج است بنابراین آماده به تعوق انداختن مجدد جشنواره فیلم کن تا پاییز است.

جشنواره فیلم کن سال گذشته به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و امسال ابتدا قرار بود در تاریخ اصلی ۱۱ تا ۲۲ می (۲۱ اردیبهشت تا اول خرداد) برپا شود اما در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که امسال نیز با حدود دو ماه تاخیر و از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار شود.

«فرمو» که پیش از این احتمال تعویق دوباره جشنواره را رد نکرده بود اخیرا نیز اعلام کرده در صورت نیاز، آماده است تا برگزاری هفتاد و چهارمین دوره کن را تا پاییز به تعویق بی اندازد، با این وجود او برگزاری مجازی این رویداد سینمایی را به طور کلی رد کرده و گفته هیچ موقع به فکر برگزاری آنلاین نبوده اند چرا که جشنواره کن یک رویداد زنده است.

جشنواره فیلم کن سال گذشته در حالی برگزار نشد که جشنواره رقیب یعنی ونیز توانست با رعایت پروتکل های بهداشتی با موفقیت برگزار شود.

جشنواره فیلم برلین نیز اعلام کرده، دوره امسال خود را طی دو مرحله از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی و با میزبانی از رویدادهای مرتبط با صنعت سینما و از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران و همچنین مراسم اعطای اختتامیه و اعطای جوایز برگزار خواهد کرد.

جشنواره کن سالانه میزبان ۴۵ هزار نفر از اهالی سینما و مخاطبان سینمایی است که از این میان ۴۵۰۰ نفر را روزنامه‌نگاران از سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید