یک تهیه‌کننده سینما از پرداخت مبالغ ناچیز از سوی پلتفرم‌های اینترنتی برای خرید حق پخش فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: غلامرضا آزادی کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی را برعهده داشتم که هنوز برای دریافت پروانه نمایش آن اقدام نکرده‌ایم و باید دید کارگردان این فیلم چه برنامه‌ای دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از فیلم‌ها که نمی‌توانند نوبت اکران دریافت کنند، مجبور هستند به پلتفرم‌های اینترنتی فروخته شوند که این پلتفرم‌ها مبالغ ناچیزی را پرداخت می‌کنند که فکر می‌کنم نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان باشد. این در حالی است که تولید فیلم‌های سینمایی در کمترین حالت خود بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌برد. البته این را هم باید بگویم که معمولاً فیلم‌هایی که هنرپیشه‌های شناخته شده دارند، گران‌تر خریداری می‌شوند.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه موسسات دولتی وارد حوزه تولید فیلم شده‌اند و بودجه‌های بسیاری را برای فیلم‌های سینمایی در نظر می‌گیرند، توضیح داد: همین مساله سبب می‌شود که دستمزد بازیگران نیز افزایش پیدا می‌کند که این اتفاق برای فیلمسازان مستقل بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی در حال حاضر کمتر می‌تواند از هنرپیشه‌های درجه یک استفاده کند، چرا که هزینه دستمزدها بالا رفته است.

تهیه‌کننده فیلم «مرد نامرئی» ادامه داد: در گذشته اگر فیلم‌ها فروش چندان خوبی نداشت به موسسه رسانه‌های تصویری و یا ایرلاین‌های هوایی و تلویزیون فروخته می‌شد که بخشی از هزینه‌ای که برای فیلم شده بود، بازگردد، به عنوان مثال فیلم سینمایی «کاکلی» را به ۳ میلیون تومان ساختم، این فیلم در تهران ۵ میلیون تومان فروش داشت، این فیلم را تلویزیون به قیمت یک میلیون تومان خرید، رسانه‌های تصویری نیز این فیلم را ۲ میلیون تومان خریداری کرد. همه این‌ها سبب شد تا بازگشت سرمایه خوبی از این پروژه داشته باشیم. همین مساله باعث شد تا با خیال راحت فیلم بعدی خود را جلوی دوربین ببرم.

وی تاکید کرد: در واقع زمانی که فروش خوبی برای یک فیلم رقم می‌خورد کارگردان و تهیه کننده برای ساخت پروژه بعدی خود اقدام می‌کند، اما در حال حاضر به دلیل فروش‌های پایین، سرمایه‌گذاری برای تولید یک فیلم سینمایی تبدیل به ریسک شده است.

تهیه‌کننده فیلم «دره شاپرک‌ها» بیان کرد: یکی از اتفاقات بدی که در حال رخ دادن است، تغییر کاربری سالن‌های سینمایی است، در چنین شرایطی و با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در اکران بسیار تاثیرگذار بوده است، ممکن است شرایط اکران مانند گذشته نشود و بسیاری از سالن‌های سینمایی بسته بمانند. همین شرایط سبب شده است که مردم عادت سینما رفتن را فراموش و این کالای فرهنگی را از سبد کالای خود خارج کرده‌اند.

آزادی در پایان درباره پروژه در دست تولید خود هم گفت: پروژه «آرش کمانگیر» همچنان ادامه دارد، بخش‌های رئال آن به پایان رسیده و در حال حاضر بخش انیمیشن آن توسط یک گروه انیمیشن‌ساز در اصفهان در حال انجام است، البته این را باید گفت ساخت یک فیلم انیمیشن بسیار هزینه بر است و برای هر فریم بخش انیمیشنی باید پول پرداخت کرد، باید شرایط مناسبی فراهم شود تا پروژه‌هایی از این دست جلو رود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید