فیلم کوتاه «بعدی» در لوکیشن جذاب یک عکاسخانه می‌گذرد و عکاسی که با خشونت مشتریان اجباری خود را تبدیل به قابی از زخم‌های بیرونی می‌کند که برگرفته از زخم‌های درونی خودش است.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم کوتاه «بعدی» به نویسندگی و کارگردانی سعید صادقی سرارودی، در لوکیشن جذاب یک عکاسخانه می‌گذرد و عکاسی که با خشونت مشتریان اجباری خود را تبدیل به قابی از زخم‌های بیرونی می‌کند که برگرفته از زخم‌های درونی خودش است. فیلمی که با نماد و نشانه سر و کار دارد و با ظرافت مفاهیم زیرلایه را در قاب تصویر به نمایش می‌گذارد.

طبعا تعابیر فرامتنی عکاس، لوکیشن بسته عکاسخانه و مشتر یان ناگزیر که تن به خشونت اجباری داده و در نهایت تبدیل به قابی زخم خورده می‌شوند، حد و مرزی ندارند ولی جذابیت فیلم تنها در این کشف فرامتنی نیست. بلکه شناخت دقیق و درست از تاثیری است که فیلمساز می‌خواسته بر مخاطب خود بگذارد تا با هر کمیت و کیفیتی از زخم‌های درونی با آن همراهی کند؛ خواه فاعل خواه مفعول.

فیلم با میزانسن‌های حساب شده، قاب‌های ایستا و عکس گون، صدای خارج از قاب و ... تصویری در ذهن مخاطب می‌سازد که بسط یافته از زنجیره خشونت پذیری و خشونت طلبی و ادامه این دور تسلسل است. قابی که انتظار همگان را می‌کشد؛ حتی خشونت‌گر و خشونت‌گران.»

فیلم کوتاه «بعدی» ساخته سعید صادقی سرارودی درحال حاضر در بسته فیلم کوتاه «108 دقیقه از یک قرن» روی پرده سینماهای هنروتجربه در حال اکران است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید