انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی به بخش اصلی انیمافست «زاگرب» راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: چهل و هشتمین جشنواره پویانمایی «زاگرب» از تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن مصادف با ۱۷ تا ۲۲ خرداد در کرواسی برگزار می‌شود و «دیوار چهارم» به بخش فیلم‌های پویانمایی کوتاه این جشنواره راه یافته است.

در بخش پویانمایی کوتاه این جشنواره از میان ۸۲۰ اثر هیات انتخاب ۴۴ اثر را انتخاب کردند.

جشنواره پویانمایی زاگرب (Animafest Zagreb‌) یک جشنواره فیلم بین‌المللی سالانه است و در سال ۱۹۷۲ توسط آسیفا (ASIFA) آغاز به کار کرد. این جشنواره بعد از جشنواره پویانمایی انسی قدیمی‌ترین جشنواره پویانمایی در اروپا است.

در خلاصه داستان انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «دیوار چهارم» آمده است: «آرزو، خیال و خواسته‌هایش در یک آشپرخانه کوچک خلاصه شده؛ پسرک لکنتی آنجا مشغول بازی است.»

محبوبه کلایی در باره این انیمیشن توضیح داد: در فرآیند ساخت «دیوار چهارم» به واسطه ترکیب تکنیک‌های انیمیشنی با فیلم زنده امکانات بیانی مدیوم انیمیشن را از نو شناختم. دلیل آن ابعاد یک به یک و واقعی فضای فیلم بود که باعث شد حین کار خود من هم به یک عنصر انیمیشنی تبدیل شوم و فیلم را بیشتر به یک تجربه و لحظه به خصوص نزدیک ببینم. در کنار این ویژگی‌های تکنیکی فنی که فرم بیانی اثر را ساختند، معنای منسجم فیلم و تناسب آن با تکنیک‌های انتخابی منجر به شکل‌گیری شیوه متفاوتی از روایت شد.

محبوبه کلایی، نویسندگی، کارگردانی، انیمیت، تصویربرداری، ساخت مدل و تدوین فیلم را بر عهده داشته و حسین قورچیان نیز، طراحی و ترکیب صدای این اثر را انجام داده است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید