رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران گفت: سال جاری تصمیم بر این است دو دوره جشن کانون ملی منتقدان تئاتر ایران همزمان خردادماه برگزار شود و با رای اعضای کانون ملی منتقدان ایران، منتخبان 14 حوزه تئاتر معرفی شوند.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درباره فعالیت‌های این کانون از سال گذشته تاکنون در پی شیوع ویروس کرونا گفت: کانون ملی تئاتر ایران براساس اساسنامه کانون جهانی منتقدان، هرساله فعالیت‌های روتینی دارد که به دلیل تعطیلی‌های پیاپی سال گذشته بخشی از آن‌ها انجام نشد. به عنوان مثال از طرح‌های کانون، انتشار بولتن هفتگی و و دو هفته‌نامه نقد تئاتر به صورت مکتوب بود که امکان انتشار آن‌ها با وجود موافقت آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی اما به دلیل تعطیلی سالن‌های نمایش فراهم نشد.همچنین همراه با تعطیلی سالن‌های نمایش از سال گذشته جلسات هفتگی نقد حضوری آثار نمایشی برپا نشد.

رئیس کانون ملی منتقدان ایران در ادامه عنوان کرد: در پی این تعطیلات، کانون امکان آن را داشت تا در حوزه تئوری و پژوهشی فعال باشد چراکه حوزه نقد تنها شامل آثار روی صحنه نیست و امکان آن را دارد تا در بخش تئوری، نظریه‌پردازی، ارزیابی، تحلیل و تولید محتوا در شرایط کرونا فعالیت کند. از این رو سال جاری بسته به شرایط، قصد داریم رویکردمان را بر این حوزه‌ها نیز معطوف کنیم.

او درباره برگزاری جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در سال جاری، اظهار کرد: چهارده دوره این جشن تا سال 1397 برگزار شده است اما سال گذشته به دلیل گسترش ویروس کرونا، امکان برگزاری آن فراهم نشد اما سال جاری تصمیم بر این است پس از جلسه با انجمن هنرهای نمایشی، دو دوره جشن به صورت همزمان خرداد ماه برگزار شود و با رای اعضای کانون ملی منتقدان ایران، منتخبان 14 حوزه تئاتر در سال 1398 و 1399 معرفی شوند.

نصیری درباره فعالیت‌های بین‌المللی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران نیز یادآور شد: عملاً شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های کانون جهانی منتقدان را تحت تاثیر قرار داد و و این موضوع منجر به غافلگیری همگان شد. براین اساس سمینارها، جلسات و نشست‌های کانون جهانی، هفتاد تا هشتاد درصد نسبت به گذشته کاهش یافت و تنها چند سمینار به صورت آنلاین در چند کشور که آخرین آن هند بود، برگزار شد.

او همچنین اضافه کرد: در حوزه نقد، سراسر دنیا تحت‌تاثیر این ویروس به سمت پژوهش و تولید مباحث تئوری در بحث نقد تئاتر رفته‌اند و کانون جهانی منتقدان در حال آپدیت و به‌روزرسانی براساس شرایط موجود در سال 2021 است. ما نیز در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران سعیمان بر این است با توجه به آنلاین بودن سمینارها، جلسات و نشست‌ها فراخوانی را در میان اعضا منتشر کنیم تا حضور فعالی در این راستا داشته باشیم.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: هنرآنلاین