تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها» به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید الهی پس از پایان تصویربرداری از امروز شنبه یازدهم اردیبهشت آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر: تدوین این پروژه که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، توسط بابک حیدری و دستیارانش انجام می‌شود. متن فیلم نیز در طول مدت گذشته متناسب با روایات و گفته‌های صریح و بی‌پرده متولدان دهه هشتاد از زوایای مختلف زندگی و حضورشان در جامعه توسط منوچهر اکبرلو نوشته شده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های موجود تصویربرداری «هشتادی‌ها» را کمی با اختلال زمانی روبرو کرد اما در مجموع همه افراد و خانواده‌هایی که طبق 8 ماه پژوهش انجام‌شده قرار بود برابر دوربین خلیل‌زاده از دیدگاه‌ها و برخی مشکلات و موانع و انتظارات خود در جامعه امروز ایران سخن بگویند، با گروه سازنده همکاری کردند.

خلیل‌زاده کارگردان «هشتادی‌ها» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با دو مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

عوامل فیلم مستند بلند «هشتادی‌ها» عبارتند از طراح اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، تدوین: بابک حیدری، گرافیک و دستیار کارگردان: ادریس محمدی و محمدرضا آل‌عبا، مدیر تولید: سیدحسین حسینی علایی، عکاس: نیما حمیدزاده، مدیر هنری: بهاره سیری، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید