گلن کلوز که کمتر از دو هفته پیش در هشتمین نامزدی اسکار خود هم دست خالی سالن اهدای جوایز را ترک کرد، پس از هشت ناکامی هنوز احساس بازنده بودن ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: بازیگر ۷۴ ساله آمریکایی برای بازی در «مرثیه هیلبیلی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مکمل در نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده بود اما رقابت را به یون یو-جونگ بازیگر کره‌ای «میناری» باخت و باز هم دستش به مجسمه طلایی نرسید. همین ناکامی باعث شد برخی رسانه‌ها و افراد دست خالی ماندن او را برجسته کنند و حالا خیلی‌ها کلوز را «یک بازنده» می‌دانند.

کلوز با اشاره به اینکه هرگز خودش را بازنده ندانسته می‌گوید: «چه کسی از بین آن پنج نامزد بازنده است؟ شما پنج نفرید که نامزد دریافت جایزه شده‌اید به خاطر کاری که انجام داده‌اید و چه افتخاری بالاتر از این. راستش می‌دانم که رسانه‌ها و مطبوعات دوست دارند برنده و بازنده داشته باشند. بعد نوبت به این می‌رسد که چه کسی بدترین لباس را پوشیده است؟ یا چه کسی بدترین سخنرانی را داشت؟ بی‌خیال شوید. بودن در رقابت اسکار اصلا به این چیزها ربط ندارد.»

این بازیگر تحسین‌شده تا امروز چهار بار در بخش بهترین بازیگر زن و چهار بار هم در بخش بهترین بازیگر زن مکمل نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و در دست نیافتن به مجسمه طلایی بین بازیگران رکورددار است. او که پس از پشت سر گذاشتن یک سال کرونازده در یک مراسم سینمایی شرکت کرده بود، می‌گوید: «حتی با اینکه فاصله‌ها زیاد بود، از دیدن و همصحبت شدن با یک بازیگر کره‌ای و یک بازیگر بلغارستانی که نامزد دریافت جایزه بودند بسیار خوشحال شدم.»

گلن کلوز

کلوز هر چند برنده اسکار نشده اما در سیاهه افتخارهایش انبوه جوایز معتبر به چشم می‌خورد؛ از سه امی، سه گلدن گلوب و سه تونی و سه بار نامزد شدن در جوایز گرمی. از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه او می‌توان به «جهان به گفته گارپ»، «جذابیت مرگبار»، «روابط خطرناک»، «اندوه شدید»، «آلبرت نابز» و «همسر» اشاره کرد.

مشاهده دیگر اخبار سینما

مشاهده دیگر اخبار تئاتر