در آخرین روزهای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک تماشاگران با مشکلاتی برای ورود به سالن‌های برخی نمایش‌ها رو به رو شدند. این در حالی بود که تماشاگران چینی که دیرتر رسیده بودند زودتر از بقیه به سالن نمایش دعوت شدند تا حدی که باعث انتقاد بقیه مخاطبان شد.

پایگاه خبری تئاتر:  پنجشنبه ساعت 17:30 زمانی که مخاطبان نمایش «سوسک می‌شود» به محوطه بیرونی سالن چهارسو رسیدند، طبق درخواست ماموران سالن در سه ردیف کنار هم ایستادند. به این صورت که ردیف اول مخصوص مخاطبانی بود که بلیط با شماره صندلی داشتند، ردیف دوم مخصوص مخاطبان بلیط مهمان دار و ردیف سوم مخصوص مخاطبان با کارت‌های وی‌آی پی بود. حضار در سه صف که با باندهای زرد مشخص شده بودند، ایستادند.

اما با گذشتن از ساعت اعلام شده، درهای سالن باز نشد. کمی بعد از این که گروه میهمان از کشور چین به ورودی سالن رسیدند، ماموران درهای سالن را باز کردند و اعلام کردند که اولویت با کسانی که بلیط شماره دار دارند و چینی‌هاست. همین حرف باعث اعتراض میهمانان وی‌آی‌پی که در صف سوم ایستاده بودند، شد تا جایی که برخی بلند بلند جملاتی نظیر: «همه دنیا رو قبضه کردن اینجا رو هم قبضه کردن»، «آی ام چینی»، «چه قدر هم سر وقت‌ان این چینیا» و «این چینیا خونشون رنگین‌تره؟!»... را بیان کردند.

سپس مخاطبان صف‌ها را نادیده گرفته و با فشار سعی کردند وارد سالن شوند. در انتها همه به سالن چهارسو وارد شدند و در حالی که سالن پر از جمعیت بود، نمایش با نیم ساعت تغییر آغاز شد.

ماموران سالن توضیحی درباره تاخیر در بازکردن درها ندادند اما طبق مشاهده خبرنگار سایت خبری تئاتر، یکی از ماموران نظافت 5 دقیقه قبل از شروع نمایش به ماموران انتظامات گفته بود هنوز سالن را تمیز نکرده است و احتمالاً تاخیر ده دقیقه‌ای در باز کردن درهای سالن به همین دلیل بوده است.

به گزارش سایت خبری تئاتر نمایش 45 دقیقه‌ای «سوسک می‌شود» به کارگردانی آزاده انصاری که پنجشنبه شب دو اجرا در ساعات 17:30 و 19:30 با استقبال تماشاگران رو به رو شد .