عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فعالان حوزه تئاتر در شهرستان ها به دلیل عدم حمایت از ناحیه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت خوبی ندارند.

پایگاه خبری تئاتر:  سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه تئاتر مادر همه هنرهاست، گفت: متأسفانه در کشور ما به جای اینکه اهمیت پرداختن به تئاتر بیشتر شود، رو به فراموشی گذاشته می شود.


نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، بر همین اساس تصریح کرد: در گذشته فعالان تئاتر با انگیزه فعالیت می کردند اما اکنون روز به روز انگیزه خود را از دست می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت فعالان حوزه تئاتر در شهرستان ها مطلوب نیست، گفت: مخصوصا فعالان حوزه تئاتر در شهرستان ها به دلیل عدم حمایت از ناحیه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت خوبی ندارند.

شجاعی کیاسری همچنین یادآور شد: حداقل برخی مراکز فرهنگی و هنری در تهران از جایگاهی برخوردارند اما شهرستانی ها تقریبا در جشنواره ها هیچ جایگاهی ندارند و حمایت های مالی از آنها نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته تئاتر در کشور بیکار هستند، عنوان کرد: لازم است دولت بخش خصوصی را فعال کند و اعتبارات و تسهیلات در اختیار فارغ التحصیلان و فعالان حوزه تئاتر قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تئاتر هنری زنده است و مخاطب می تواند با بازیگران ارتباط مستقیم برقرار کند، خاطرنشان کرد: ارتباط تماشاگر و بازیگر در هنر تئاتر ارتباطی حسی، عینی، واقعی و رئال است بنابراین هنر دوست داشتنی و مورد علاقه مردم محسوب می شود لذا ضروری است حمایت های لازم در این زمینه صورت گرفته و بخش های تحصیلی و تسهیلاتی آن تکمیل شود.