فراخوان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر با اعلام تک‌بخشی شدن این جشنواره به خاطر شرایط کرونایی منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در فراخوان منتشر شده اعلام کرد: «با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، صیانت از سلامت هنرمندان گرامی و همکاران بخش‌های اجرایی اولویت فعالیت‌های خود است و فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در گستره منطقه آزاد اروند با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر شده است».

این جشنواره امسال تنها در یک بخش برگزار می‌شود که طبق متن فراخوان آماده است: «با توجه به شرایط جاری و برگزار نشدن مسابقه تئاتر صحنه‌ای و میدانی جشنواره تنها در یک بخش حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند و فقط با حضور گروه‌های منطقه آزاد اروند آذرماه ۱۴۰۰ و به‌صورت غیررقابتی برگزار می شود».

این بخش جشنواره شامل تولیدات صحنه‌ای و میدانی (خیابانی) است که به‌منظور حمایت از تولیدات هنرمندان منطقه آزاد اروند و برگرفته از فرهنگ مقاومت مردم ایران زمین در طول تاریخ معاصر به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حقوق شهروندی برگزار خواهد شد.

در این فراخوان ارسال تنها یک اثر از هر کارگردان پذیرفتی دانسته شده و اعلام شده است که تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره بر اساس کیفیت اثر و توسط هیئت انتخاب تعیین می‌شود و اولویت انتخاب با آثاری خواهد بود که تاکنون در هیچ جشنواره‌ای ارائه نشده باشند و تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی صاحب اثر است.

در این فراخوان همچنین آمده است: «ستاد جشنواره با توجه به ارزیابی کیفی هیئت انتخاب، تعداد نفرات گروه، حجم دکور، کمک‌هزینه تولید را محاسبه و پرداخت خواهد کرد و به آثار راه یافته در بخش تولیدات صحنه‌ای تا سقف ۸۰ میلیون ریال و در بخش میدانی (خیابانی) تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک‌هزینه تعلق خواهد گرفت».

آخرین مهلت پذیرش آثار در بیست و چهارمین دوره جشنواره فتح ۲۵ آبان ماه سال جاری و تاریخ اجرای آثار پذیرفته شده از ۱۰ تا ۱۳ آذرماه امسال است و تاریخ برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره نیز در ۱۴ آذرماه سال جاری اعلام شده است.

جشنواره فتح هر ساله به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد برگزار می‌شد که این جشنواره امسال به خاطر شرایط کرونا برگزار نشد.