مستند «رویاهای دم صبح» به عنوان یکی از ۱۳ فیلم برتر تاریخ جشنواره فیلم «ژان روش» فرانسه، در جدیدترین دوره این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: چهلمین جشنواره بین المللی مستند ژان روش فرانسه امسال در ماه نوامبر به صورت ویژه به صورت غیررقابتی و به مرور منتخب برندگان تاریخ این رویداد سینمایی معتبر خواهد پرداخت و از میان ۱۰۰ فیلمی که تاکنون موفق به کسب جایزه از این جشنواره شده اند، ۱۳ فیلم را برای نمایش انتخاب کرده است.

فیلم «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی که در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم ژان روش جایزه بهترین اثر مستند را به خود اختصاص داد، یکی از ۱۳ فیلمی است که در دوره ویژه این جشنواره سینمایی در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهرداد اسکویی علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره ژان روش در سی و ششمین دوره این جشنواره، در دوره بعدی جشنواره در سال ۲۰۱۹ یکی از داوران جشنواره بود و در سال ۲۰۲۰ نیز با مستند «سایه های بی خورشید» بار دیگر جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

«سایه‌های بی‌خورشید» اولین نمایش جهانی خود را در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و پس از آن در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند، «ژان روش» فرانسه، داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم داکا، جشنواره فیلم زوریخ، جشنواره مستند زاگرب و... نیز به روی پرده رفته است.