مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و معاونت امور هنری وزارتخانه مبنی بر توجه بیشتر به هنرهای نمایشی به ویژه رشد این هنر در استان ها، ‌گفت: بودجه تئاتر در سال جاری حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ درصد افزایش یافت.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا درباره بودجه تئاتر کشور با بیان آنکه سال گذشته عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس بودجه ۳۴ میلیارد تومانی بسته و برنامه‌ریزی شده بود گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اهمیتی که دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد جهادی و انقلابی و ایجاد تحول در ساختار فرهنگی می‌دهند، امسال شاهد افزایش در بودجه هنرهای نمایشی کشور هستیم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی جلساتی با محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهمگ و ارشاد اسلامی در حوزه رشد و تعامل بیشتر هنرهای نمایشی در کشور با محوریت توجه به تئاتر استان‌ها و شهرستان‌ها،‌ جمع‌بندی نهایی در این حوره برای بودجه تئاتر امسال افزایش حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ درصدی بود.

بر اساس جلسات متعدد و صحبت نهایی شده بودجه مدیریت تئاتر امسال عددی بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم اصلاح ردیف بودجه تئاتر هر چه سریع‌تر مراحل اداری را گذرانده و به تصویب نهایی برسد.

آشنا در پایان گفت: بر اساس آنچه پیش از این برای بودجه تئاتر در سال ۱۴۰۰ مصوب شده بود عدد ۳۶ میلیارد تومان نهایی شده بود که با توجه به تاکید و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به توسعه هنرهای نمایشی با نگاه تزریق عادلانه ثروت و امکانات به تمامی نقاط کشور، ‌شاهد این رشد و افزایش بودجه طی بازه زمانی قریب به ۱۰۰ روزه فعالیت دولت مردمی سیزدهم در حوزه مدیریت کلان فرهنگ و هنر بودیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا