امید نعمتی یکی از ترانه‌های متن انیمیشن‌ سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر خواند.

چارسو پرس: «ژولیت و شاه» انیمیشنی در ژانر کمدی-رمانتیک و موزیکال است که به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌پردازد. نعمتی، خواننده گروه پالت یکی از ترانه‌های متن این انیمیشن سینمایی موزیکال را خواند و به جمع خوانندگان «ژولیت و شاه» پیوست.

بهنام جلیلیان، آهنگ‌سازی و میثم یوسفی، ترانه‌سرایی این انیمیشن سینمایی را بر عهده دارند. بهزاد عمرانی، خواننده گروه بمرانی نیز از دیگر خوانندگان این انیمیشن موزیکال است.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به تهیه‌کنندگی آرمان رهگذر آمده است که: «جولی بازیگر جویای نام ولی تازه‌کار تئاتر، توسط ناصرالدین‌شاه به ایران دعوت می‌شود تا نقش ژولیت را در نمایشی بازی کند. غافل از آنکه شاه نقشه دیگری برای او دارد.»

همچنین این انیمیشن به تازگی در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی 2022 به تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان جهانی معرفی شد.

ژینوس پدرام بعد از انیمیشن «آخرین داستان» برای دومین بار با استودیو هورخش در تدوین این پروژه همکاری می‌کند. امین قاضی، مدیر دوبلاژ این انیمیشن سینمایی است و سام استودیو، ضبط صدای صداپیشگان انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» را انجام می‌دهد.

این انیمیشن سینمایی برای نخستین‌بار به بهانه حضور اشکان رهگذر به‌عنوان داور جایزه «ساتوشی کن» در جشنواره بین‌المللی فانتازیا 2021 معرفی شد. پیش‌بینی می‌شود انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» در اواخر سال 1401 آماده اکران شود.