انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد در نهمین جشنواره پویانمایی چستر انگلستان به نمایش درمی‌آید.

چارسو پرس:  به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم»، محصول مرکز انیمیشن سوره به کارگردانی عبدالله علیمراد در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی نهمین جشنواره پویانمایی چستر انگلستان به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره، هرساله به انیماتورهای سراسر دنیا فرصت می‌دهد تا کارهایشان را در معرض دیده شدن و قضاوت قرار دهند.

نهمین جشنواره پویانمایی چستر از ۳ تا ۱۰ مارچ ۲۰۲۳ برابر با ۱۲ تا ۱۹ اسفند سال جاری در شهر چستر انگلستان برگزار می‌شود.

«بیا آشتی کنیم» پیش از این در شانزدهمین جشنواره انیمیشن بیگ کارتون روسیه، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد هند، دومین جشنواره فیلم انیمیشن (T-Short) تی‌شورت کشور آلمان، پنجمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تفلیس (TIAF) گرجستان، دوازدهمین جشنواره انیمیشن کودکانHsin-Yi تایوان و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن آیکونای یونان حضور داشته است.

همچنین این انیمیشن کوتاه که پخش بین‌الملل آن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است، پیش از این برنده جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره بین‌المللی بریج آو پیس (پل صلح) کشور فرانسه و برگزیده جشنواره انیمور روسیه شده است.

سریال انیمیشن کودکانه «بیا آشتی کنیم» در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه‌ای به تولید رسیده و در ساخت آن از تکنیک استاپ موشن استفاده شده است. در این مجموعه، شخصیت‌ها از جنس خمیری هستند و قصه آن درباره دو شخصیت است که همسایه یکدیگر هستند و به تناسب داستان، تحولی میان آن‌ها اتفاق می‌افتد.

این انیمیشن عروسکی، اثری بدون کلام و با زبان بین‌المللی است که با مقیاسی کوچک‌تر از واقعیت در نسبت یک به ۱۰ ساخته شده است.