هوتن شکیبا نوروز امسال را با انتشار مجموعه پرمخاطب «مهمونی»، سال 1401 را به خوبی آغاز کرد و پس از آن در فصل تابستان، با دو فیلم‌ خوب کارنامه‌اش «تی تی» ساخته آیدا پناهنده و «ابلق» اثر نرگس آبیار، روی پرده سینما نیز حضور موفقی داشت.

چارسو پرس: این بازیگر از نیمه دی‌ماه با فیلم تحسین ‌شده «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، به سینما بازگشت و از سه‌شنبه هفته جاری نیز با «تی تی» به سینمای آنلاین آمده است. «ملاقات خصوصی» که اکنون روی پرده سینماست و «تی تی»، هر دو قصه عاشقانه‌ای را روایت می‌کنند و هوتن شکیبا با دو کاراکتر کاملا متفاوت در این فیلم‌ها دیده می‌شود. به بهانه اکران همزمان این دو فیلم، نقش و بازی شکیبا را در این آثار بررسی کردیم.

مرد بدذات «تی تی»

هوتن شکیبا در فیلم «تی تی» نقش مردی عیاش و فریبکار به نام «امیرساسان» را ایفا می‌کند که با سوءاستفاده از سادگی زنی معروف به «تی تی»، او را برای به دست آوردن پول طعمه کرده است. آشنایی «تی تی» با یک فیزیک دان که هدف هر دو نفر آن‌ها نجات بشر و انسان است، باعث می‌شود «امیرساسان» نتواند مانند گذشته «تی تی» را فریب و روی واقعی خود را نشان بدهد. هوتن شکیبا در این فیلم یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشته است. این جا از آن لحن آرام و ملایم دیگر کاراکترهای شکیبا خبری نیست. او شخصیتی قمارباز و لاابالی‌ است و قرار است نزد مخاطب منفور باشد، بنابراین هوتن شکیبا آن بی‌قیدی شخصیت را در لحن و کلام خود حفظ می‌کند. این بازیگر در یکی از لحظات سخت بازی خود که مست و لایعقل است و همچنین هنگام خشم و عصبانیت نیز بازی قابل باوری دارد. شکیبا با تسلط بر جزئیات و ابعاد شخصیت خود، موفق می‌شود حس تنفر مخاطب از «امیرساسان» را برانگیزد و نقش منفی متفاوتی را در کارنامه خود ثبت کند. البته که گریم خوب و ظاهر متفاوت شکیبا نیز در قابل باور شدن این کاراکتر سهیم است.

عاشق مهربان و صادق «ملاقات خصوصی»

فیلم «ملاقات خصوصی» نیز مانند «تی تی»، قصه عاشقانه‌ای را روایت می‌کند. هوتن شکیبا در این فیلم نقش جوانی به نام «فرهاد» را برعهده دارد که معلم زبان انگلیسی است. کاراکتر او برخلاف «امیرساسان»، فردی تحصیل‌کرده است، با ادبیات مناسبی صحبت می‌کند، لحن آرامی دارد و به طور کلی کاراکتر عاشق‌پیشه و مهربانی است. شکیبا تلاش می‌کند این آرامش را در چهره و طرز صحبت کردن خود نشان دهد و در این تلاش هم موفق است. این شخصیت ابتدا با چهره معصوم و مهربان خود، موفق می‌شود به عنوان کاراکتر مثبت و دوست‌داشتنی قصه نزد مخاطب پذیرفته شود، اما او روی دیگری هم دارد که از نیمه فیلم مخاطب را غافلگیر می‌کند. هوتن شکیبا با بازی خوب خود، هر دو وجه سفید و خاکستری این کاراکتر را به خوبی نشان می‌دهد و در نیمه دوم فیلم، ویژگی‌های دیگر «فرهاد» مانند تشویش، اضطراب و ضعف او را نمایش می‌دهد. نمایش دو وجه متفاوت این شخصیت کار سختی است که هوتن شکیبا به خوبی از پس آن برآمده است. مخاطب در نیمه اول فیلم همراه با «پروانه»، «فرهاد» را باور می‌کند و در نیمه دوم از تغییرات او غافلگیر می‌شود. کاراکتر خاکستری «فرهاد» از نظر ویژگی‌های شخصیتی، نوع رابطه عاشقانه‌اش با کاراکتر اصلی فیلم و سرنوشتی که دارد، درست نقطه مقابل «امیرساسان» است و هوتن شکیبا هم این تفاوت‌ها را به درستی در بازی‌اش نمایش داده است.


منبع: روزنامه خراسان